اجرای ۳۰ عنوان ویژه برنامه آزادسازی خرمشهر در آذربایجان‌شرقی
اجرای ۳۰ عنوان ویژه برنامه آزادسازی خرمشهر در آذربایجان‌شرقی

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی و دبیر ستاد گرامیداشت بزرگداشت سی و نهمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر، گفت: امسال تعداد ۳۰ عنوان ویژه برنامه برای بزرگداشت این روز از سوی ادارات و سازمان‌های استان برگزار می‌شود.

سردار اصغر عباسقلی‌زاده روز یکشنبه در گفت و گویی، سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر را برگی زرین و ماندگار در تاریح ایران زمین دانست و افزود: به همین مناسبت برنامه‌هایی در ۲۱ شهرستان تدارک دیده شده تا از سلحشوری، افتخار آفرینی و اقتدار شهدا و رزمندگان در عملیات آزادسازی خرمشهر قدردانی شود.

وی، دیدار جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس و عملیات آزادسازی خرمشهر  با نماینده ولی فقیه در استان، غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، ویزیت رایگان توسط بسیج جامعه پزشکی، مارش نظامی، شب خاطره و مسابقات علمی، فرهنگی و هنری با رعایت دستورالعمل های بهداشتی را از جمله این برنامه ها اعلام کرد.

عباسقلی زاده رونمایی از مجموعه کتاب های صوتی و چاپی دفاع مقدس از دیگر برنامه های سالروز آزادسازی خرمشهر بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان دنیا معتقد بودند که ایران توانایی آزادسازی خرمشهر را ندارد و صدام نیز به حدی مطمئن بود که گفته بود اگر ایران خرمشهر را آزاد کند، من کلید بصره را به این کشور می‌دهم، گفت: رشادت‌های امیر دل‌ها سپهبد شهید علی صیاد شیرزای و رزمندگان دلاور ارتش، سپاه، بسیج و مردمی در آزادسازی خرمشهر برای همیشه در تاریخ خواهد ماند.

عباسقلی زاده همچنین با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: بر همین اساس ضرورت دارد در تمامی برنامه‌های پشی‌بینی شده برای سالروز آزادسازی خرمشهر، مشارکت حداکثری در انتخابات را هم تبلیغ کنیم تا انتخاباتی پرشور برای کشور رقم بخورد.