احداث مخزن آب ۳۲ میلیاردی توسط خیران دریانی
احداث مخزن آب ۳۲ میلیاردی توسط خیران دریانی

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- سه خیر شهر «دریان» شهرستان شبستر با صرف ۳۲ میلیارد تومان یک مخزن آب ۲۰ هزار مکعبی برای مردم این شهر می سازند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در آیین کلنگ زنی ساخت این مخزن آب اظهار داشت: ساخت مخازن ذخیره آب جزء ضروریات این منطقه بود که با کمک خیران کلنگ‌زنی و در کمترین زمان ممکن احداث خواهد شد.

محمد خانی افزود: هزینه ساخت این مخازن ۳۲ میلیارد تومان است که با کمک خیّران بزرگوار خانم نرگس صنوبری، حاج علیقلی بنایی و حاج اکبر شفایی انجام خواهد شد، همچنین با مبلغ حدود چهار میلیارد تومان نیز یک حلقه چاه در کنار این منبع آب احداث خواهد شد.

خانی، هدف از ساخت مخازن ذخیره آب را جلوگیری از هدررفت آب شرب و صرفه‌جویی در مصرف آب همچنین کمک به آبرسانی به چند روستای اطراف این شهر و پایدارسازی آب شرب درا ین منطقه عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی افزود: شرایط موجود منابع آب باید ما را به سمت دغدغه‌مند بودن در خصوص مدیریت مصرف سوق دهد، چرا که آذربایجان‌شرقی یکی از کم‌بارش‌ترین استان‌های کشور است و به دلیل مصرف بالای همشهریان گرامی دارای حجم آب تجدیدپذیر بسیار کمی بوده و روند مصارف آب در استان با محدودیت‌های ذاتی منابع استان منطقی نیست.

دریان یکی از شهرهای استان آذربایجان‌شرقی است که در بخش مرکزی شهرستان شبستر در ۲ کیلومتری شمال خامنه، هفت کیلومتری شرق شبستر و ۶۰ کیلومتری شرق تبریز واقع شده‌ است؛ «دریان» در تاریخ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ خورشیدی با تصویب هیأت وزیران به شهر ارتقاء یافت.

جمعیت دریان در سال ۱۳۹۵ خورشیدی بالغ بر چهار هزار و ۱۳۸ نفر بوده‌ است. این شهر از شمال به رشته‌کوه‌های میشو و شهرستان مرند از شرق به شهر شبستر و روستای شانجان، از غرب به روستاهای مشنق و هریس و از جنوب به خامنه و کوزه‌کنان مشرف است.