احداث مسیرهای دوچرخه سواری شهر تبریز با مطالعه و بررسی دقیق انجام شود
احداث مسیرهای دوچرخه سواری شهر تبریز با مطالعه و بررسی دقیق انجام شود

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- شهردار تبریز گفت: احداث مسیرهای دوچرخه‌سواری و ایجاد ایستگاه‌های دوچرخه باید به شکل اساسی و با مطالعه و بررسی دقیق انجام شود و کارکرد ترافیکی نیز داشته باشد.

یعقوب هوشیار روز یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز با محوریت بررسی مصوبات کمیسیون ورزش و جوانان در مورد احداث مسیرهای دوچرخه‌سواری اظهار کرد: این موضوع جزو مواردی ارزشمند است اما تبریز خصوصیات خاصی نسبت به دیگر شهرها دارد و آن توپوگرافی موجود در شهر و شیب آن است.

وی ادامه داد: در طرح قبلی مسیر ویژه دوچرخه سواری از خیابان شریعتی تا میدان شهید بهشتی، حتی یک دوچرخه هم وجود نداشت و به همین دلیل لازم است تا مطالعات و بررسی دقیق در این مورد صورت بگیرد.
شهردار تبریز عنوان کرد: ابتدا باید طول سفر و مسیر سفر مشخص و برنامه بر روی آن طراحی شود. طرح مسیر شرق به غرب نیز باید به صورت اساسی مورد بررسی قرار گیرد.

هوشیار با بیان اینکه چند مسیر دوچرخه قابل احیا در تبریز وجود دارد، گفت: اقدام اساسی در طرح مسیر دوچرخه شرق به غرب، بهره‌گیری از ظرفیت چایکنار است.

وی اظهار کرد: نکته ایده‌آل این موضوع این است که دوچرخه‌سواری کارکرد ترافیکی داشته باشد و مردم از آن برای جابجایی استفاده کنند.

مصوبه کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر تبریز با موضوع اجرای رینگ دوچرخه‌سواری در مسیرگشایی‌ها و همچنین ایجاد و راه‌اندازی ایستگاه‌های دوچرخه‌سواری در محل عمارت ساعت، شهرداری مرکز، مناطق دهگانه، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری در عرض سه ماه به تصویب رسید.

مسیر ویژه دوچرخه سواری در تبریز به دلیل پرخطر بودن دوچرخه سواری در این مسیر و تقاطع آن با خیابان های شلوغ و پرترافیک، مورد استقبال عموم قرار نگرفت و کم کمک کاربری خود را از دست داد.