استاندار آذربایجان شرقی: پروژه های مهم عقب مانده در سفر رییس جمهور مورد توجه است
استاندار آذربایجان شرقی: پروژه های مهم عقب مانده در سفر رییس جمهور مورد توجه است

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه در دولت سیزدهم کلنگ زنی وجود ندارد، گفت: تلاش می کنیم پروژه های مهمی که در حوزه های مختلف اقتصادی، کشاورزی، صنعتی و معدنی از یاد رفته و یا به دلیل کمبود منابع دچار مشکل شده اند در سفر رییس جمهور به استان مورد توجه قرار گیرد.

عابدین خرّم سه شنبه شب در گفت وگوی خبری با اشاره به مهم ترین اهداف سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان، اظهار داشت: رشد و توسعه استان باید به صورت متوازن با استان های دیگر با توجه به ظرفیت ها و فرصت هایی که در استان وجود دارد انجام گیرد؛ در استان ما ظرفیت های فوق العاده ای وجود دارد که تاثیر ملی و فراملی دارند که رییس جمهور در سفر به این استان آنها را از نزدیک بررسی و ارزیابی خواهد کرد.

وی با اشاره به دیدار مردمی با اقشار مختلف توسط هیات دولت و معاونان رییس جمهور، ادامه داد: نمایندگان تام الاختیار وزرا در ۳۲ نقطه استان حضور یافته و با مردم دیدار چهره به چهره خواهند داشت و نامه های مکتوب مردمی نیز پیگیری و کد داده می شود و همچنین بیش از هزار نفر نیز در سامانه ۱۱۱ به مدت ۴۸ ساعت از طریق ۱۷۰ خط آماده دریافت مسایل و مشکلات و مطالبات مردمی هستند و پاسخ ها نیز در مدت زمان کوتاه ارایه خواهد شد و تمامی وزرا به شهرستان ها سفر کرده و با مردم و مسوولان دیدار خواهند کرد.

خرّم افزود: در راستای آمادگی برای این سفر،در سه ماه گذشته وضعیت ، مشکلات و معضلات استان با نگاه های استانی، ملی و فراملی مورد مطالعه قرار گرفته و کار کارشناسی انجام شده تا این سفر دستاوردهای بسیار بزرگ برای استان به همراه داشته باشد.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: در این مدت جلسات مختلف با نخبگان، مسوولان و مدیران ارشد استان در رابطه با معضلات و مشکلات فراموش شده ای که در استان وجود داشته برگزار شد که همه آنها تجمیع و اولویت بندی شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه منابع دولت محدود است و باید هدفمند هزینه شود بنا بر این است که پروژه هایی که از مطالبات مردم بوده و مشکلات اساسی مردم با آن گره خورده مورد توجه قرار گیرد.

خرّم گفت: در حوزه آب، ۹ سد بزرگ در استان سال های سال است که نیمه تمام مانده که باید آبگیری شود و پایاب این سدها تاثیر مستقیم در کشاورزی و راندمان تولید در عرصه کشاورزی دارد که یکی از مطالبات مردمی در این سفر است.

وی ادامه داد: در حوزه راه نیز با وجود اینکه راه های آذربایجان شرقی یکی از شاه راه های اساسی کشور بوده و در کریدور شرق به غرب و جاده ابریشم قرار گرفته است، جاده های استان اعم از آزاده راها، بزرگ راه ها و جاده های روستایی عموما دچار مشکلات اساسی هستند که همه آنها مورد مطالعه قرار گرفته و از مطالبات دیگر این سفر است.

استاندار آذربایجان شرقی اظهارداشت: همچنین راه آهن تبریز- میانه باید به شبکه اصلی وصل شود تا مدت زمان سفر کاهش یابد.

وی ادامه داد: برای تمام پروژه هایی که بالای ۵۰ درصد پیشرفت داشته و سالهای سال مانده اند همگی تجمیع، پیش بینی و منابعی در نظر گرفته شده تا با عنایت دولت عدالت محور و عدالت پیشه بتوانیم طی دوسال به شکوفایی قابل قبولی در حوزه های مختلف برسیم.

خرّم افزود: در این سفر برای تکمیل پروژه های مختلف فرهنگی و ورزشی از جمله مجموعه مقبره الشعرا، ورزشگاه یادگار امام و تمام ورزشگاه های نیمه تمام استان منابعی در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص احیای دریاچه ارومیه نیز گفت: پروژه ای که از سد کانسی برای دریاچه در نظر گرفته شده ۹۵ درصد پیشرفت دارد که با توجه به سفر اخیر رییس جمهور به استان آذربایجان غربی و بازدید از دریاچه ارومیه امیدواریم در مدت کوتاه آب این سد به دریاچه ارومیه که از اصلی ترین دغدغه های مردم کشور است، جاری شود.

وی ادامه داد: رییس جمهور روز پنج شنبه با استقبال نماینده ولی فقیه و مسوولان شورای تامین استان وارد تبریز شده و با اقشار مختلف مردم و نخبگان استان دیدار داشته و در جلسه شورای اداری استان  شرکت خواهد کرد.