اعتبارات سال‌جاری تملک دارایی‌های آذربایجان‌شرقی بیش از ۲ هزار میلیارد تومان است
اعتبارات سال‌جاری تملک دارایی‌های آذربایجان‌شرقی بیش از ۲ هزار میلیارد تومان است

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به رشد ۲۵ درصدی اعتبارات تملک دارایی های استان در سال جاری نسبت به سال قبل، رقم آن را بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

محمد فرشکاران در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه آذربایجان شرقی اظهار کرد: اعتبارات هزینه‌ای استان در سال ۱۴۰۱ افزون بر یک‌هزار و ۱۷۷ میلیارد تومان است که حدود یک‌هزار و ۱۴۳ میلیارد تومان آن عمومی و ۳۳ میلیارد تومان نیز مربوط به ردیف اختصاصی می باشد.

وی افزود: ۷۰ درصد اعتبارات هزینه ای مربوط به پرداخت حقوق و مزایای پرسنل بوده و ۳۰ درصد نیز سایر اعتبارات هزینه‌ای را شامل می شود.

فرشکاران تشریح کرد: اعتبارات هزینه‌ای استان در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۷ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته و رشد اعتبارات هزینه‌ای کشور نیز به همین میزان بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: عملکرد تخصیص اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه.ای استان در سال ۱۴۰۰ حدود ۵۵ درصد یعنی یک‌هزار میلیارد تومان است که ۱۹ درصد از این تخصیص ۵۵ درصدی نقدی و ۳۶ درصد نیز به صورت اوراق بوده است.

وی از رشد ۲۷ درصدی اعتبارات هزینه‌ای استان در بودجه سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: اعتبارات هزینه‌ای کشور هم به همین میزان رشد دارد.