افزایش بهره وری موقوفات، خدمت رسانی به مردم را ارتقا می‌دهد
افزایش بهره وری موقوفات، خدمت رسانی به مردم را ارتقا می‌دهد

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان اینکه افزایش بهری وری موقوفات، خدمت رسانی بهتر به مردم را ارتقا می‌دهد، اظهار کرد: از سالیان دور تاکنون، بزرگوارانی اموال خود را در راستای نیت خیرخواهانه در اختیار وقف قرار داده و بیش از ۸۱۰ نوع نیت احصا شده در کشور وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید شهاب الدین حسینی در اختتامیه نمایشگاه هفته وقف در تبریز و تجلیل از یاوران وقف، با اشاره به این‌که نیات وقف در حوزه آموزشی، پزشکی، خدمت رسانی، تولید، کشاورزی و … است، گفت: خیزشی که در حوزه نصب هیات امنای مساجد استان از جمله جوان سازی هیات امنا انجام‌ گرفته و حتی بسیجی شهید حسین اجاقی نیز عضو هیات امنای یکی از مساجد شهر بود، یک اقدام در راستای قطب فرهنگی شدن امامزادگان است و امروز در بیش از ۲۵ امامزاده استان هم ساخت و ساز عمرانی در حال پیگیری است.

وی خاطرنشان کرد: دهه وقفه امسال شروع عملیات عمرانی دو مجموعه فرهنگی مذهبی تبریز با عنوان مجموعه فخرالذاکرین و مهدیه تبریز بوده که به مجموع امامزادگان در حال ساخت و ساز افزوده شده است.

حسینی تاکید کرد: سازمان اوقاف یکی از پیشتازان عرصه تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین در کشور بوده و حجت‌الاسلام خاموشی نیز علم داری این موضوع را در نقاط مختلف کشور انجام می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به تاسیس کارخانه دانش بنیان تولید نهاده دامی از صایعات کشاورزی، افزود: با اجرای این طرح، قیمت نهاده دامی به نصف قیمت کنونی کاهش می‌یابد و اگر گسترش یابد نیز کارهای دانش بنیانی جدیدی در کنار آن اجرایی خواهد شد.

در پایان این مراسم از اصحاب وقف و یاوران وقف تجلیل به عمل آمد.