افزایش خدمات فرهنگی برای کودکان و نوجوانان مناطق محروم و حاشیه‌ای نشین
افزایش خدمات فرهنگی برای کودکان و نوجوانان مناطق محروم و حاشیه‌ای نشین

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی در تشریح دستاوردهای این اداره کل، از توسعه کمی و کیفی خدمات فرهنگی برای کودکان و نوجوانان مناطق محروم، حاشیه نشین و روستای خبر داد.

علی بینش با اعلام این مطلب تاکید کرد: کودکان و نوجوانان مناطق روستایی و نیز مناطق محروم و حاشیه‌نشین در تبریز و برخی شهرهای استان در حال حاضر بیش از پیش از خدمات و فعالیت‌های فرهنگی هنری و ادبی کانون بهره‌مند هستند.

وی با اشاره فعالیت‌های گسترده مرکز فرهنگی هنری کانون در منطقه مالازینال تبریز تاکید کرد: این مرکز به عنوان تنها نهاد فرهنگی مستقر در این منطقه همه روزه شاهد حضور فعال کودکان و نوجوانان علاقه‌مند و خلاق برای مشارکت و فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی هنری است.

وی با اشاره به شناسایی و معرفی استعدادهای ناب فرهنگی از بین کودکان و نوجوانان این منطقه استقبال خانواده‌ها از فعالیت‌های این مرکز مایه دلگرمی مربیان و انگیزه مضاعفی برای توسعه خدمات فرهنگی هنری دانست.

مدیرکل کانون استان با بیان اینکه کتابخانه‌های پستی کانون در تبریز، اهر و مرند با افزایش مرسولات کتاب از طریق پاکت‌های پستی تعدادی از روستاهای شهر استان‌های تحت پوشش خدمات فرهنگی خود قرار داده‌اند افزود: امانت کتاب از طریق‌ پاکت‌های پستی مهمترین فعالیت کتابخانه‌های پستی کانون است و در این زمینه اقدامات خوبی در چند ماه گذشته صورت گرفته است.

بینش با اشاره به فعالیت‌های گسترده کتابخانه‌های سیار شهری و روستایی در تبریز و روستاهای ورزقان، چاراویماق و منطقه آزاد ارس افزود: امسال با حمایت بنیاد علوی کتابخانه سیار کانون در روستاهای شهرستان چارایماق راه اندازی و هم اکنون برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوعی را برای کودکان و نوجوانان این منطقه برگزار می‌کند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حضور تماشاخانه سیار کانون در مناطق محروم تبریز، تعامل گسترده با دفاتر تسهیلگری، اهدای کتاب و تجهیزات کتابخانه‌های مدارس مناطق محروم و حاشیه‌نشین را از دیگر خدمات و اقدامات انجام شده در این مناطق عنوان کرد.