افزایش ۶۴ درصدی تردد وسایط نقلیه از پایانه مرزی جلفا
افزایش ۶۴ درصدی تردد وسایط نقلیه از پایانه مرزی جلفا

تبریز- پایگاهخ بری بامدادفردا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: تردد وسایط نقلیه سنگین باری از پایانه مرزی جلفا در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۴ درصد افزایش یافت.

اورجعلی علیزاده، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه در این مدت بیش از ۵۳ هزار و ۸۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و خارجی از مرز جلفا تردد کرده اند، افزود: در نیمه نخست امسال ۵۱ هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون داخلی و خارجی نیز از پایانه مرزی نوردوز تردد کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد رشد نشان می دهد.

وی اظهار داشت: در همین مدت میزان واردات و صادرات کالا از پایانه مرزی نوردوز ۴۲۸ هزار و ۵۰۰ تن و میزان کالای ترانزیت ورودی و خروجی از این مرز ۱۱۵ هزار و ۸۱ تن بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در همین مدت میزان واردات و صادرات کالا از پایانه مرزی جلفا ۵۴۰ هزار و ۱۰۰ تن و میزان کالای ترانزیت ورودی و خروجی از این پایانه ۳۷۰ هزار و ۲۰۰ تن بوده است.

علیزاده، ادامه داد: در نیمه نخست امسال مجموع مسافر ترددکننده از پایانه های مرزی نوردوز و جلفا ۲۰۰ هزار و ۸۴۲ نفر بوده که از این تعداد ۱۰۸هزار و ۲۹۴ نفر از نوردوز و ۹۲ هزار و ۵۴۸ نفر از جلفا تردد کرده اند.

وی ادامه داد: در این مدت تعداد ۲ هزار و ۶۰۰ اتوبوس مسافری ایرانی و خارجی نیز از این ۲ پایانه مرزی تردد کرده اند.

پایانه مرزی جلفا مرز مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خودمختار نخجوان و پایانه مرزی نوردوز تنها مرزی زمینی مشترک ایران و جمهوری ارمنستان است.

این ۲ پایانه مرزی به ترتیب در ۱۳۲ و ۱۶۰ کیلومتری شمال غرب تبریز واقع شده اند.