ایجاد موزه‌های خصوصی از اولویت‌های میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی است
ایجاد موزه‌های خصوصی از اولویت‌های میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی است

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی گفت: ایجاد ظرفیت‌های مختلف در راستای توسعه گردشگری از قبیل زمینه‌سازی برای فعالیت مستمر موزه‌ها و ایجاد و توسعه موزه‌ها و مجموعه‌های خصوصی شاخص و منحصر به فرد از اولویت‌های این مجموعه است.

احمد حمزه زاده روز چهارشنبه در مراسم اعطای پروانه فعالیت موزه «هنرهای مفهومی» در تبریز افزود: فعالیت مجموعه‌های خصوصی، یکی از جذاب‌ترین ظرفیت‌های گردشگری است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: مجوز موزه هنرهای مفهومی در تبریز به نام ناصر بخشی صادر شده است و یقیناً فعالیت آن در راستای جلب رضایت گردشگران نقش بسزایی خواهد داشت.

حمزه زاده اظهار کرد: مدیریت، ساماندهی و صدور مجوز برای مجموعه‌ داران خصوصی موجب معرفی و ارتقاء سطح کیفی و کمی مجموعه‌ داری در کشور می شود.

هنر مفهومی یا کانسپچوآل آرت (Conceptual art) گونه‌ای از هنرهای تجسمی است که در آن مفهوم یا ایده موجود در اثر، بر زیبایی‌شناسی معمول و مواد به‌کار رفته برای خلق آن اولویت دارد. در هنر مفهومی ایده با مفهوم مهم‌ترین جنبه کار است.

در استان بیش از چهار میلیون نفری آذربایجان شرقی بیش از ۲۰ موزه تحت مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان وجود دارد.

در این استان همچنین دهها مجموعه دار بخش خصوصی در حوزه های مختلف فعالیت می کنند که شهرت بعضی از آنها جهانی است.