ایجاد ۵۰ مرکز سرپایی ویزیت بیماران کرونا در آذربایجان‌شرقی
ایجاد ۵۰ مرکز سرپایی ویزیت بیماران کرونا در آذربایجان‌شرقی

تبریز- بامدادفردا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: ۵۰ مرکز ۱۶ ساعته برای ویزیت سرپایی بیماران کرونایی در سطح استان ایجاد شده است.

عباسعلی درستی چهارشنبه شب در یک گفت‌وگوی خبری اظهار کرد:  مراکز ویزیت سرپایی بیماران کرونا در سطح آذربایجان شرقی تا ۲۴  شب فعال بوده و به منظور جلوگیری از شلوغی بیمارستان‌ها بیمارانی را که نیاز به درمان و بستری ندارند، ویزیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ویروس تقریبا در تمام نقاط کشور منتشر شده و برای قطع مسیرهای رشد ویروس راهی جز پیشگیری نداریم، افزود: گندزدایی و ضدعفونی روزانه سطوح، خیابان‌ها، اماکن عمومی و ارگان‌های استان با همکاری ارگان‌های مختلف همچنان در دستور کار قرار دارد و اماکن عمومی‌، اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها، قطارها و ادارات هر روز به طور مرتب ضد عفونی می شوند.

وی خاطرنشان کرد: بسیج و سپاه هم به تازگی فعال و ۲۵۰ سم پاش برای آنها تهیه شده و محلات هم ضد عفونی می‌شوند.

درستی یادآور شد: اگر لازم باشد مجتمع‌های مسکونی هم ضد عفونی می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به تدابیر بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا در روستاها، بیان کرد: در روستاها هم غربالگری، بیماریابی و کنترل از طریق سامانه انجام شده و اطلاعات افراد در این سامانه موجود است؛ افراد تردد کننده به روستاها یا آنهایی که با افراد آلوده ارتباط داشتند، غربالگری و در صورت نیاز به مراکز بالاتر ارجاع داده می‌شوند.

وی در خاتمه متذکر شد: دستورالعمل ضدعفونی و گند زدایی محیط و مکان‌های عمومی را ارسال کرده‌ایم و کارشناسان ما بر نحوه گند زایی کارخانجات بزرگ، مکان‌های عمومی و ادارات کل نظارت می‌کنند.

تاکنون ۶۰ نفر در سطح آذربایجان شرقی به کرونا مبتلا و ۴  نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادهاند.