بازدید از تمامی موزه‌ها و اماکن تاریخی آذربایجان شرقی رایگان است
بازدید از تمامی موزه‌ها و اماکن تاریخی آذربایجان شرقی رایگان است

احمد حمزه زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: به مناسبت فرارسیدن هفته گردشگری، گردشگران و علاقه مندان به آثار تاریخی می توانند هفتم و هشتم مهر از تمامی موزه ها و اماکن تاریخی تحت پوشش این اداره‌ کل به صورت رایگان بازدید کنند. وی اظهار داشت: از ۲۱ موزه آذربایجان‌شرقی، ۱۲ […]

احمد حمزه زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: به مناسبت فرارسیدن هفته گردشگری، گردشگران و علاقه مندان به آثار تاریخی می توانند هفتم و هشتم مهر از تمامی موزه ها و اماکن تاریخی تحت پوشش این اداره‌ کل به صورت رایگان بازدید کنند.

وی اظهار داشت: از ۲۱ موزه آذربایجان‌شرقی، ۱۲ موزه تحت نظارت مستقیم این اداره کل بوده و چهار موزه به صورت مشارکتی و پنج موزه تحت مدیریت سایر دستگاه‌ها اداره می‌شود.

هفته گردشگری از روز سه شنبه پنج مهر آغاز شده است و تا ۱۱ مهر ادامه خواهد داشت.

هر روز از هفته گردشگری با نام خاصی مانند «ایران مهد زیارت شیعیان و تمدن ادیان»، «گردشگری در چهار اقلیم ایران»، «گردشگری و پیوند اقوام ایرانی»، «گردشگری و پیوند اقوام ایرانی» و «ایران سرای‌اندیشمندان و مفاخر فرهنگی، ادبی» نامگذاری شده است.

سازمان جهانی جهانگردی با هدف احیاء گردشگری با رویکرد جامعه محلی، محیط زیست و اقلیت‌ها با اولویت انعطاف‌پذیری در فعالیت‌های گردشگری شعار سال را به دوباره فکر کردن برای گردشگری اختصاص داده و اعلام کرده این سازمان از تلاش‌های حفاظتی جوامع روستایی، از جمله حفاظت از گونه‌های در حال انقراض، آداب و رسوم باستانی و غذاها برای حفظ میراث طبیعی و فرهنگی منحصر به فردشان حمایت می‌کند.

در این چارچوب، امسال شعار روز جهانی گردشگری «بازاندیشی در گردشگری» تعریف شده است؛ شعار ملی هفته گردشگری در ایران نیز «رویش‌اندیشه‌های نو در گردشگری ایران» نامگذاری شده است.