باشگاه تراکتور مشکلی بابت شفاف سازی مالی ندارند
باشگاه تراکتور مشکلی بابت شفاف سازی مالی ندارند

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- مدیرعامل تراکتور گفت: از نظر هزینه جز هشت تیم دوم لیگ هستیم و هیچ ابایی از انتشار هزینه‌ها نداریم. باشگاه تراکتور بخش خصوصی است و تمام مخارج در این باشگاه به‌صورت شخصی انجام می‌شود و از بودجه دولتی و بیت‌المال نیست.

به گزارش پایگاه خبری بامدادفردا، ایوب بهتاج در نشست خبری باشگاه تراکتور درباره جذب بازیکنان این فصل اظهار کرد: ما اردویی را در ترکیه داشتیم و تیم را در ترکیه بستیم.
در تمام دنیا بازیکنان با نظر سرمربی انتخاب می‌شوند و این یک قانون است. جذب بازیکن با تایید بردیف بوده است و تا زمانی که من در این باشگاه هستم حتی یک بازیکن بدون اجازه سرمربی نه کنار گذاشته می‌شود و نه جذب می‌شود.
وی با بیان اینکه همه ۱۶ تیم لیگ برای قهرمانی و موفقیت بسته شده‌اند، افزود: تمامی تیم ها برای بهترین نتیجه آمده‌اند اما هر تیمی نسبت به وسع خودش تلاش می‌کند تا نتایج خوبی بگیرد، تیم تراکتور هم از این امر مستثنی نیست.
مدیرعامل تراکتور گفت: کاوه رضایی آماده است و من دیروز خودم شاهد تمریناتش بودم و با پزشک تیم هم صحبت کرده و نگرانی از بابت بازی کاوه نداریم. الان ما فقط می توانیم بازیکن آزاد جذب کنیم و در نیم فصل هم می توانیم بازیکن بگیریم و منتظر درخواست بردیف هستیم و از این بابت هیچ موردی نداریم.
وی ادامه داد: بردیف فیلم نزدیک به ۱۵۰ بازیکن دیده و هیچکدام را نپسندیده و برای همین پرونده مهاجم خارجی بسته نشده است و وی همچنان به دنبال جذب مهاجم خارجی در نیم فصل است.
بهتاج در رابطه با عملکرد بخش رسانه‌ای باشگاه تراکتور اظهار کرد: همه ما ممکن است اشتباهاتی داشته باشیم اما تلاش همه ما کمک به هم و اصلاح اشتباهاتمان است. با تخریب اصلاحی صورت نمی‌گیرد. هر جا احساس کردید می‌توانید کمک کنید، دریغ نکنید.
وی با بیان اینکه ثبات مدیریت باید در هر نهادی وجود داشته باشد افزود: ممکن است من امروز در باشگاه باشم و فردا نباشم زمانش مشخص نیست، ولی هر تغییری در باشگاه تراکتور باعث پیشرفت شود، باید اتفاق بیفتد.
بهتاج گفت: یکی از موارد مهم بحث تیم‌های پایه است و تیم‌های پایه باید به تیم بزرگسالان وصل شوند، در غیر اینصورت تمام زحمات باشگاه هدر می‌رود و باید با یک سازماندهی خوب بازیکنان تیم های پایه به تیم بزرگسالان منتقل شوند و معتقدم آینده تراکتور را بازیکنان بومی می‌سازند. و خبر خوب اینکه در دو روز گذشته تیم‌های امید و جوانان تراکتور در لیگ برتر به پیروزی رسیدند و آینده درخشانی در انتظار باشگاه است.
مدیر عامل باشگاه افزود: توسعه تیم های پایه، دانش‌افزایی مربیان پایه، توسعه مدارس فوتبال باشگاه تراکتور در سراسر کشور از اهداف عمده این باشگاه بوده و در بخش سخت افزاری اقداماتی مهمی انجام شده که محل مجزا برای فیزیوتراپی باشگاه تراکتور مهیا کردیم، محل اسکان تیم و تغذیه در کمپ باشگاه و اردوی پیش از بازی، زمین چمن مطلوب از جمله اقدامات موثر باشگاه تراکتور می توان اشاره کرد.
بهتاج با بیان اینکه ما امسال باید حداقل سوم شویم، اظهار کرد: این اتفاق باید با بیشترین تلاش صورت بگیرد و بهترین تلاش و بهترین نتیجه خواسته ماست. ما بالاترین جایگاه را می‌خواهیم چون هیچ چیزی از دیگر تیم‌ها کم نداریم.
وی در استفاده مربی ایرانی در کادر فنی باشگاه تراکتور گفت: در این مورد بردیف صاحب نظر است و هر وقت خواستند می توانند کادر فنی خود را با نفرات ایران و یا خارجی تقویت کنند.
بهتاج اظهار کرد: من در ۲۷ فروردین امسال مسوولیت خود در ورزش و جوانان استان را تحویل دادم در هفته دولت در شهریور امسال بین ۳۱ دستگاه، اداره ورزش و جوانان آذربایجان شرقی رتبه برتر را کسب کرد. در دوره من اداره ورزش و جوانان دو بار رتبه برتر و یک بار رتبه دوم بهترین اداره و ورزش و جوانان کشور به دست آورده است. اولین مدال جهانی وزنه برداری و اولین مدال بانوان در دوچرخه‌سواری آسیا در دوره من صورت گرفت. در زمان من بهترین عملکرد آذربایجان شرقی در بازی‌های آسیایی با ۳ طلا و ۲ نقره به دست آمده است.
مدیر عامل باشگاه تراکتور در مورد ماشین‌سازی که در دوره مدیریتش در ورزش استان تغییر مالک داشت، گفت: با صدای بلند می‌گویم من مبایعه‌نامه باشگاه ماشین‌سازی را امضا نکردم و برای همین قربانی مالک باشگاه بیشترین مصاحبه را علیه من کرده است.
وی ادامه داد: روزی به من گفتند تیم ماشین سازی با یک مبایعه نامه به قربانی واگذار شده و بنده وی را از دوره لیسانس می شناختم و با وی صحبت کردم و از ایشان برنامه خواستنم و ایشان گفت ما دوست هستیم و کمک کن و گفتم هر کمکی از دستم بربیاید انجام می دهم، اما در مبایعه‌نامه باید پولی رد و بدل می شد و در اینجا فقط یک کاغذ امضا شده است و من جای امضای خود را در این مبایعه نامه امضا نکردم، چون این انتقال از نظر من قابل قبول نیست. هیات فوتبال تایید کرد، خود باشگاه تایید کرد و با امضای هیات کارشان را در فدراسیون انجام دادند.
بهتاج اظهار کرد: باشگاه تراکتور در حال حاضر هیچ بدهی به بازیکنان خارجی ندارد و اگر بدهی داشت پنجره نقل و انتقالات باشگاه باز نمی شد. برای تیمداری در سایر رشته ها و یا ورزش بانوان هنوز هیچ برنامه‌ای نداریم و شاید در آینده اقداماتی داشته باشیم.
وی بیان کرد: در مورد تیم رخش خودرو بگویم که مالکیت این باشگاه به مجموعه رخش خودرو از زیرمجموعه دریک تعلق داشته و مدیریت و تشکیلات این باشگاه کاملا از باشگاه تراکتور مجزا بوده و برای این تیم و باشگاه هم آرزوی موفقیت داریم.
بهتاج در مورد واگذاری تیم شهرداری تبریز گفت: مزایده با حضور ۱۱ نفر برگزار شد و ۳ پاکت ارائه شده بود که درخواست اول این بود که می‌خواست تیم را به شهر کرج ببرد، درخواست دیگر تیمداری در سال اول در تبریز بوده و از سال دوم انتقال تیم به کرمانشاه و پاکت سوم انتقال تیم به باشگاه علم و ادب تبریز بود که در آنجا از درخواست این باشگاه موافقت شد که امتیاز خارج از استان نشود و قرار شد دو و نیم میلیارد تومان هم به باشگاه علم و ادب کمک شود و زمین رایگان داده شود. اما تنها ۷۲ ساعت برای شروع مسابقات باقیمانده بود و همین عامل سقوط تیم علم و ادب شد و آن مبلغ و زمین رایگان هم داده نشد و مبلغی هم بابت درخواست امتیاز از علم و ادب خواسته شد و در نهایت ندانستم از لحاظ حقوقی وضعیت این باشگاه به کجا رسید. اما سوال من این است وقتی ۵ ماه برای برگزاری مزایده وقت بود، چرا به ۷۲ ساعت مانده به مسابقات این مزایده برگزار شد.
بهتاج در رابطه با عملکرد داوران لیگ بیان کرد: فکر نکنم تیمی وجود داشته باشد که به داوری اعتراض نکرده باشد. حتی همان تیمی که همه می‌گویند دارند به نفعش کار می‌کنند، معترض است. شاید یک تیم بیشتر و شاید کمتر معترض باشد. ما نیز با فدراسیون صحبت کرده و مواردمان را مطرح کردیم.
مدیرعامل باشگاه تراکتور در مورد محل برگزاری بازی‌های خانگی تراکتور گفت: بردیف ورزشگاه یادگار امام را تایید کرده و ورزشگاه یادگار را برای برگزاری مسابقه و پیاده کردن تاکتیک های تیمش مناسب دانسته و در بازی قبل هم می‌خواستیم در این ورزشگاه بازی کنیم. محل برگزاری بازی‌های تیم تراکتور ورزشگاه یادگار امام(ره) خواهد بود و امیدواریم حضور تماشاگران در این ورزشگاه هم فراهم شود.