برگزاری سی و چهارمین جشنواره استانی تئاتر آذربایجان‌شرقی
برگزاری سی و چهارمین جشنواره استانی تئاتر آذربایجان‌شرقی

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: سی و چهارمین جشنواره استانی تئاتر استان در آبان ماه سال جاری برگزار می شود.

علی محرمی، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه این جشنواره در بخش تئاتر صحنه‌ای برای انتخاب آثار برتر جهت معرفی به دبیرخانه جشنواره فجر  برگزار می‌شود، افزود: هدف از برگزاری این جشنواره کشف استعدادهای خلاق در سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین، ایجاد بستری مناسب جهت رشد، هدایت و حمایت از گروه‌های تئاتری با زمینه‌سازی برای جذب بیشتر مخاطب، اشاعه هنر نمایش و آگاهی افراد جامعه با زبان شیوا و بلیغ نمایش به عنوان شاخص‌ترین زبان عواطف و احساسات و اندیشه‌ها در جهت رشد و شکوفایی این هنر ماندگار است.

وی اظهار داشت: موضوعات این جشنواره شامل متون اورجینال و متون محلی یا برگرفته شده از ادبیات ملی و فرهنگ و سنن و آداب و رسوم بومی آذربایجانی، توسعه فرهنگ اقامه نماز، نمایش های مذهبی، حمایت از تولید ملی، حجاب و عفاف، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و ایثار و شهادت و توجه به مضامین اجتماعی فرهنگی و انسانی و آسیب های اجتماعی و آسیب های کرونا است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: متون شرکت کننده در بخش رقابتی که برگزیده آن به دبیرخانه جشنواره فجر معرفی خواهد شد، باید ایرانی بوده و انتخاب موضوع آزاد است.

محرمی، ادامه داد: متون اقتباسی (آداپته ایرانی شده ) منوط به ذکر دقیق مشخصات صاحب اصلی اثر، نوع اقتباس (آزاد، وفادارانه ویا نگاهی به متن و …) و با اخذ مجوز تایید از نویسنده یا ناشر و مترجم به صورتی که حقوق معنوی و مادی صاحب اثر حفظ شود، است.

وی یادآوری کرد: پذیرش آثار برای حضور در جشنواره از زمان اعلام فراخوان تا ۲۰ شهریور۱۴۰۱ بوده و  اعلام نتایج ارزیابی و بازبینی نهائی آثار تا ۲۰ مهر و  زمان برگزاری جشنواره ۹ تا ۱۲ آبان است.

محرمی، افزود: آن دسته از گروه‌های تئاتر استان که در فاصله زمانی جشنواره استانی ۱۴۰۰ تا ۲ هفته مانده به برگزاری جشنواره استانی در آبان ماه سال ۱۴۰۱ آثار خود را حداقل پنج شب به اجرای عمومی گذاشته باشند، می ­توانند در جشنواره شرکت کنند.