بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی به مناسبت هفته دفاع مقدس
بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی به مناسبت هفته دفاع مقدس

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی، به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس، بیانیه‌ای صادر کرد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی، در بیانیه ای به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس آورده است:

ما در جنگ ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم. حضرت امام خمینی (ره)

انقلاب اسلامی ایران نهضتی برآمده از اصل و اساس دین و شریعت نبوی مبتنی بر عزت، شرف، دینمداری و اخلاق مداری بود که پس از سال‌ها مبارزه با طاغوت و استبداد توسط مردمی مؤمن، متعهد و متدین و با هدایت‌ها و راهبری‌های پیامبرگونه حضرت روح الله به ثمر نشست و با برهم زدن معادلات رایج دنیوی و مادی، جهان را مات و مبهوت خویش کرد.

مستکبرین و زورمداران جهان که پس از به ثمر نشستن چنین نهضتی الهی و مردمی، احساس خطر می‌کردند؛ از هیچ توطئه و نقشه‌ای علیه مردم و نظام اسلامی ایران دریغ نکرده و در یکی از عظیم‌ترین و پیچیده‌ترین این توطئه‌ها، جنگی هشت ساله را به ملت مظلوم ایران توسط رژیم منحوس بعثی به راه انداختند.

اگرچه هشت سال دفاع در برابر تهاجم وحشیانه به کیان مقدس میهن و تمامیت ارضی کشور، خسارات جبران ناپذیر بسیاری از جمله از دست دادن جوان‌های پاک و معصومی که در جبهه‌های نبرد فدا شدند و یا زنان و کودکان بی گناه و بی دفاعی که در شهرها و روستاها زیر بمباران دشمن سفاک به خون خود غلطیدند؛ برای ایران اسلامی وارد کرد، ولی با این‌همه، ملت مقاوم، ایثارگر، انقلابی، عاشق دین و قرآن و پیرو راستین امام راحل لحظه‌ای از دفاع جانانه ننشستند و دشمن را که از پشتیبانی اکثر دولت‌های قدرتمند جهان برخوردار بود، زبون ساخته و از کرده ی خود پشیمان کردند.

دفاع مقدس، تجلی گاه جلوه‌های ایثار، از خود گذشتگی، جانفشانی، مقاومت، عشق و محبت و عواطف سرشار انسانی بود که یکایک مردم سربلند ایران اسلامی از پیر و جوان و کودک و زن و مرد در آن نقش آفرین بودند.

یادآوری خاطرات فراموش نشدنی دوران دفاع مقدس و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای والامقام آن دوران پرافتخار، وظیفه انسانی و اخلاقی هر مؤمن و معتقد به ارزش‌ها و آرمان‌های الهی است.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس، یاد تمام شهدای عزیز و گلگون کفن را بزرگ داشته و از تمام جانبازان، آزادگان و ایثارگران این راه پرفروغ که با نیت خالص و معامله‌ای الهی ایثارگری نموده‌اند، صمیمانه قدردانی نموده و دوام برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را تحت زعامت ولی امر مسلمین جهان، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) آرزومند است.