تبریز میزبان مسابقات موتورسواری قهرمانی آسیا شد
تبریز میزبان مسابقات موتورسواری قهرمانی آسیا شد

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- رییس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی از برگزاری مسابقات موتورسواری قهرمانی آسیا به میزبانی تبریز در تیرماه سال ۱۴۰۲ خبرداد.

مازیار ناظمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای واگذاری میزبانی مسابقات کشوری و قاره ای به استان ها و شهرستان ها، این مسابقات که در تقویم ورزشی فدراسیون نیز گنجانده شده در این شهر برگزار خواهد شد که امیدوارم همانند مسابقات موتورسواری اندرو در تبریز که به نحو شایسته میزبانی شد برای مسابقات قهرمانی آسیا نیز سنگ تمام گذاشته شود.

وی به استقبال خوب از مسابقات موتورسواری اندرو در تبریز گفت: از این همه زیبایی و حضور مردم تبریز در مسابقات شگفت زده شدم که امیدوارم این استقبال و حمایت در همه مسابقات ادامه داشته باشد.

ناظمی اضافه کرد: میزبانی تبریز، اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی، شهرداری و هیات استانی از این رویداد قابل تحسین بود و صفر تا صد مسابقات به صورت عالی برنامه ریزی شده و کیفیت مسابقات بسیار بالا بود.

وی در مورد مکان انتخاب شده برای مسابقات اندرو که در تفرجگاه عینالی برگزار شد، گفت: برگزاری این مسابقات در این مکان، تصاویر خاطره انگیزی ثبت کرد و کوهستانی بودن منطقه و طبیعت زیبای آن، زیبایی مسابقات و انگیزه شرکت کنندگان را دو چندان کرد.

تبریز میزبان مسابقات موتورسواری قهرمانی آسیا شد

در نخستین دوره مسابقات موتورسواری اندرو قهرمانی کشور که انتخابی تیم ملی نیز محسوب می شد و با عنوان جام تبریز در تفرجگاه عینالی این شهر برگزار شد، موتورسواران در ۲ مرحله عبور از موانع و مسافت ۶ کیلومتر به رقابت پرداختند که در پایان رقابت های روز اول و در بخش عبور از موانع سهند زهتابی از مراغه در آذربایجان شرقی، مجتبی کدخدایی و امیر نشانی از تبریز و در مسافت ۶ کیلومتر مهدی مسلمی از شهرستان بناب، سجاد موحدی از شهرستان مراغه و امید رحمتی از شهرستان بناب هر سه از استان آذربایجان شرقی اول تا سوم شدند.

این رقابت ها با مشارکت فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی، اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی، هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان، شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز و سازمان عون بن علی تبریز برگزار شد.

طبق اعلام فدارسیون موتورسواری و اتومبیلرانی، این مسابقات به منظور انتخاب تیم ملی و همچنین معرفی ظرفیت های گردشگری تفرجگاه عون بن علی (عینالی) برگزار شد و مربیان تیم ملی در این رقابت ها حضور داشتند تا بهترین ها را برای تیم ملی انتخاب کنند.

موتور اندرو یکی از رشته های ورزش موتورسواری آفرود است که در مسیرهای طولانی فرعی و آفرود انجام می شود.