تردد در جاده‌های آذربایجان‌شرقی ۲۴ درصد افزایش یافت
تردد در جاده‌های آذربایجان‌شرقی ۲۴ درصد افزایش یافت

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- مسوول مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: در فروردین ماه امسال تردد در جاده‌های استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد افزایش یافته است.

حسین بلوکی، روز دوشنبه در گفت و گویی افزود: در این مدت ۲۹ میلیون و ۹۶۵ هزار تردد خودرو در جاده های مختلف استان با توجه به اطلاعات کسب شده از ۹۴ دستگاه ترددشمار آنلاین ثبت شده است.

وی اظهار داشت: از کل تردد ثبت شده در استان ۱۱ درصد مربوط به وسایل نقلیه سنگین و ۸۹ درصد مربوط به وسایل نقلیه سبک بوده و پرترددترین مسیرهای استان در این بازه زمانی راه رفت و برگشت ایلخچی- تبریز با سه میلیون و ۲۵۴ هزار تردد است.

مسوول مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: کنارگذر جنوبی شهیدکسایی(باسمنج- تبریز) با ۲ میلیون و ۴۹۴ هزار تردد، صوفیان – تبریز با یک میلیون و ۸۵۰ هزار تردد و آذرشهر- ایلخچی با یک میلیون و ۲۰۰هزار تردد از دیگر مسیرهای پرتردد استان است.

بلوکی، با بیان اینکه مسیرهای ملکان- بناب و مرند- صوفیان نیز از دیگر راه های پرتردد استان در این بازه زمانی بودند، ادامه داد: ترددشمارهای مسیر کنارگذر جنوبی شهیدکسایی(باسمنج -تبریز) و بالعکس نیز در مهر  سال گذشته نصب شده و هم اکنون فعال هستند.

آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.