ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس ضروری است
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس ضروری است

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا-مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان ‌شرقی گفت: ترویج و نشر فرهنگ اصیل ایثار و شهادت در مدارس و بین دانش آموزان و فرهنگیان بسیار ضروری است.

سردار اصغر عباسقلی زاده روز یکشنبه در جلسه هماهنگی برنامه‌های چهلمین سال دفاع‌مقدس با آموزش و پرورش استان، هدف از برگزاری این نشست را تعامل، هماهنگی و همکاری لازم جهت معرفی شهدا این دوران و اقدامات رزمندگان اسلام در دوران طلایی دفاع مقدس دانست.

وی با بیان اینکه بیشتر رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس از قشر دانش آموزان و جوانان بوده‌اند، اظهار داشت: باید ایثار و فداکاری این عزیزان به دانش آموزان و فرهنگیان به نحو احسن منتقل شود.

عباسقلی‌زاده افزود: امروز امنیت و اقتدار ایران اسلامی مدیون رشادت‌ها و دلاورمردی‌های شهدای والامقام و رزمندگان اسلام است که امیدواریم با همکاری و تعامل تنگاتنگ با آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به خصوص بین دانش آموزان و فرهنگیان گام‌های موثری را برداریم.

وی اضافه کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و راه و سیره امام خمینی(ره) و شهدا، روحیه اعتماد به نفس و جمله «ما می توانیم» را در جامعه تضمین و نظام جمهوری اسلامی را در مقابل هجمه ها و دسیسه های فرهنگی دشمنان بیمه خواهد کرد.

عباسقلی زاده با اشاره به اینکه چهلمین سال دفاع مقدس از ۳ خرداد ماه شروع و تا ۳۰ اسفند ماه امسال ادامه دارد، افزود: دستورالعمل و ابلاغیه‌های لازم در این خصوص صادر شده است و امیدوارم با همکاری و هماهنگی لازم شاهد اجرای برنامه های تاثیرگذار، فاخر و ماندگار در بین دانش آموزان و فرهنگیان باشیم.

به گزارش ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه این مجموعه برای همکاری با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همراه است، گفت: برای اجرای برنامه‌های در نظر گرفته شده بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع ‌مقدس آمادگی کامل داریم.

جعفر پاشایی بر لزوم اجرای برنامه‌های تاثیرگذار با لحاظ خلاقیت و ابتکار تاکید و اضافه کرد: آموزش و پرورش استان در حد توان خود در این زمینه وارد میدان می شود.

وی انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی شهدا به دانش آموزان و فرهنگیان را از ضروریات جامعه امروزی دانست و ادامه داد: باید این فرهنگ به نحو احسن انتقال و منویات مقام رهبری در حوزه های مختلف در بدنه آموزش و پرورش استان اجرایی شود.