تشریح خسارت‌های بارندگی‌ و سیلاب در آذربایجان شرقی
تشریح خسارت‌های بارندگی‌ و سیلاب در آذربایجان شرقی

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا-مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی، آخرین خبرها از خسارت‌های بارندگی‌ها و سیلاب در شهرستان‌های استان را تشریح کرد.

محمد باقر هنربر در تشریح این خبر اظهار کرد: سیلاب ناشی از بارندگی‌های روزهای گذشته به دلیل انجام لایروبی‌ها و تدابیری که قبل از بارندگی‌ها اندیشیده شده بود در بسیاری از شهرستان‌های استان بدون خسارت در مسیر لایروبی شده جاری شد.

وی از تلف شدن حدود ۴۰ راس دام سبک در روستای شیره‌جین شهرستان سراب بر اثر جاری شدن سیل و طوفان نهر آب کشاورزی خبر داد و گفت: سیل همچنین باغ‌ها و مزارع روستاهای کافی‌الملک، کوشک و شهر شندآباد شهرستان شبستر را دچار خسارت کرده است.

وی گفت: آسیب به راه و باغ‌ها و مزارع روستای قشلاق شهرستان هریس و آسیب به تعدادی از باغ‌ها و مزارع شهرستان مرند از دیگر خسارت های سیلاب جاری شده در روزهای گذشته در این دو شهرستان است.

هنربر متذکر شد: همچنین سیل در شهرستان‌های بستان‌آباد، ملکان، مراغه و آذرشهر نیز گزارش شده که تاکنون خسارتی نداشته است؛ سیل خسارت جانی نداشته و خسارت مالی نیز ناچیز و کمتر از مقداری بود که انتظارش را داشتیم.

وی از تداوم فعالیت سامانه بارشی که از روز سه شنبه وارد آذربایجان شرقی شده است، خبر داد و گفت‌: بر اساس پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی استان این سامانه تا شنبه شب هفتم، فروردین ماه فعال بوده و بیشترین فعالیت آن در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بود.

مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی در بخش پایانی سخنانش با ارایه توصیه‌هایی به منظور جلوگیری از خسارت بارندگی‌ها و تندباد، متذکر شد: به هم استانی‌ها توصیه می‌کنیم از اتراق در حاشیه رودها، مسیل‌ها و حریم بستر رودخانه‌ها خودداری کرده و در کنار سازه‌های سبک، ساختمان‌های نیمه کاره و تابلوهای تبلیغاتی به هیچ عنوان توقف نکنند.