تکمیل خط یک قطار شهری تبریز یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد
تکمیل خط یک قطار شهری تبریز یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد

تبریز- بامدادفردا- عضو شورای اسلامی تبریز با اشاره به نقش مترو در تسهیل حمل و نقل عمومی و کاهش آلودگی گفت: تکمیل خط یک قطارشهری این کلانشهر نیاز به یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد.

 

محمد اشرف نیا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه یکی از اولویت های اصلی شهرداری و شورای تبریز تکمیل خط یک قطارشهری است، افزود: در این راستا تلاش می شود اعتبارهای مورد نیاز برای این پروژه تخصیص یابد.

وی اظهار داشت: با همکاری تمام مجموعه های مرتبط در قطارشهری تبریز تلاش می شود تا خرداد سال ۹۹ خط یک به صورت کامل به بهره برداری برسد تا شهروندان از آن استفاده کنند.

عضو شورای اسلامی تبریز گفت: شهرداری تبریز همزمان با تکمیل ایستگاه های خط یک قطارشهری، توجه ویژه ای به خط ۲ نیز دارد و با توجه به پیچیدگی های خاص این خط، تکمیل آن ۸ تا ۹ سال زمان نیاز دارد.

اشرف نیا، با بیان اینکه قطارشهری در کاهش ترافیک شهر و آلودگی هوا تاثیر بسزایی دارد، ادامه داد: امید است با تلاش شهرداری تبریز در تخصیص اعتبارات و اوراق مشارکت هرچه سریع تر مرحله سوم خط یک متروی تبریز تکمیل و به بهره برداری کامل برسد.

مطالعه قطارشهری تبریز در سال ۱۳۸۰ و عملیات اجرایی آن نیز سال ۱۳۸۴ آغاز شد و در ۱۳۹۴ بخشی از آن به بهره برداری رسید.

قطارشهری تبریز در ۵ خط (شامل ۴ خط اصلی و ۱ خط حومه) به طول کلی ۱۰۰ کیلومتر طراحی شده‌ است.

در زمان کنونی مراحل ۱ و ۲ خط یک قطارشهری تبریز به طول ۱۱ کیلومتر از ایستگاه ائل‌گلی تا ایستگاه میدان ساعت در حال بهره‌برداری است.

  • منبع خبر : ایرنا