جابجایی ۱۲ میلیون تن کالا از طریق ناوگان جاده‌ای آذربایجان‌شرقی
جابجایی ۱۲ میلیون تن کالا از طریق ناوگان جاده‌ای آذربایجان‌شرقی

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- رییس اداره حمل و نقل کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌شرقی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۲ میلیون تن کالا از طریق ناوگان جاده ای استان حمل شده است.

میررضا فاطمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه این میزان جابجایی کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۲ درصد افزایش یافته است، افزود: برای جابجایی این کالاها ۹۱۷ هزار و ۶۰۴ برگ بارنامه صادر شده که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی قطب تولید محصولات صنعتی و معدنی است، اظهار داشت: عمده کالاهای بارگیری شده از استان به مقصد سایر استان ها، سیمان، میلگرد، مصالح ساختمانی، مشتقات نفتی، خاک چینی، قیر و تراکتور بوده است.

رییس اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در سال جاری ۴۵۹ هزار تن کالای اساسی از طریق ناوگان جاده ای به استان وارد شده است، گفت: کالاهای وارد شده از جمله شامل گندم، نهاده های دامی و مواد اولیه کارخانه ها است.

فاطمی، میزان کالای اساسی وارد شده به استان در هفت ماه سال گذشته را یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن اعلام کرد و ادامه داد: آذربایجان شرقی در تعداد ناوگان حمل و نقل کالا رتبه چهارم و در تناژ حمل رتبه هفتم را به خود اختصاص داده است.

وی یادآوری کرد: آذربایجان شرقی از استان های پویا در حمل و نقل کالا بوده و ضروری است شرکت توزیع فرآوردهَ‌های نفتی در خصوص تامین سوخت کافی برای ناوگان استان توجه ویژه ای داشته باشد.

به طور متوسط در آذربایجان شرقی، سالانه ۲۰ تا ۲۵ میلیون تن بار با تلاش رانندگان وسایط نقلیه سنگین به مقاصد شهرهای مختلف و داخل استان حمل می‌شود.

آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.