جهاد تبیین خنثی کننده توطئه‌های مخرب دشمنان خواهد بود
جهاد تبیین خنثی کننده توطئه‌های مخرب دشمنان خواهد بود

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا-دادستان عمومی و انقلاب اسلامی تبریز گفت: جهاد تبیین توطئه و سیاست‌های مخرب دشمنان علیه کشور را حنثی می‌کند.

بابک محبوب علیلو روز دوشنبه در جمع فعالان قرآنی زندان مرکزی تبریز، بر ضرورت تحقق جهاد تبیین در تمام ابعاد مختلف اجتماعی تاکید و اضافه کرد: این موضوع که مورد نظر و تاکید مقام رهبری است باید در میان آحاد جامعه و به خصوص جوانان جدی گرفته شده و با حساسیت بیشتر پیگیری شود.

وی اظهار کرد: رهبر انقلاب اسلامی با درایت همیشگی و شناخت واقع بینانه و درک صحیح از شرایط جامعه و مردم، برنامه ریزی و توطئه های دشمنان علیه ایران و اسلام را از سال ها قبل پیش‌بینی و خطر شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی را بارها متذکر شدند.

محبوب علیلو یادآور شد: اگر ما مسولین به موقع نسبت به این امر رهبری اهتمام و جدیت به خرج می دادیم امروز شاهد این گرفتاری های تاسف بار و بروز انواع آسیب های اجتماعی و البته اغتشاشات مختلف نبودیم.

وی ادامه داد: در شرایط حساس کنونی بر همگان به ویژه صاحبان فکر، اندیشه، روحانیت اصیل و همه دلسوزان اسلام و ایران لازم است با ورود جدی به عرصه جهاد تبیین، نسبت به روشنگری و اشاعه معارف دین، مذهب و آرمان های انقلاب، به انواع شبهات و القائات مصنوعی دشمنان جواب روشنگرانه داده و برای مبارزه با دسیسه های دشمنان نقش آفرینی کنند.

محبوب علیلو با بیان اینکه در مجموعه های زندان نیز باید مساله جهاد تبیین بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و برای تحقق عملی آن برنامه ریزی های لازم انجام شود، بر ضرورت داشتن برنامه مدون و روشن در حوزه اصلاح و بازپروری مجرمان و لزوم به کارگیری مربیان قرآنی توانمند در اجرای طرح شفا و غدیر تاکید کرد.

وی قرآن را نسخه شفابخش و درمان آلام بشری و راه چاره مشکلات انسان در دنیا و آخرت دانست که می تواند سلامتی و سعادت دنیوی و اخروی انسان را مهیا سازد و بر همین اساس به هر میزان که بتوانیم خود و خانواده هایمان را از آن بهرمند سازیم به همان اندازه در ساحل امن و امان و رستگاری آرام خواهیم گرفت.

محبوب علیلو اجرای طرح های قرآنی شفا و غدیر با نتایج و ثمرات ارزشمند را بسیار مناسب دانست و گفت: حتی مجریان و متولیان این طرح نیز در ابتدا تصور چنین تاثیرگذاری را برای زندانیان و خانواده های آنها نداشتند و این همان برکت و نورانیت قرآن است که دل‌ها و جان ها را تسخیر می کند.

وی یادآور شد: باید با تشکیل حلقه‌های معرفتی و اتاق های فکر برنامه های غنی و قابل ارزیابی مطابق با شرایط زندان و گروه های هدف از جمعیت کیفری تهیه، بومی سازی و عملیاتی شود و در این میان نقش آفرینی و همکاری روحانیون شاغل در زندان، کارشناسان فرهنگی، قضات ناظر زندان و اساتید و صاحب نظران حوزه و دانشگاه بسیار حائز اهمیت است.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی تبریز ابراز امیدواری کرد در سایه تعامل و هم افزایی مسئولین زندان، تشکیلات قضایی و نهادهای حمایتی بتوان بیش از پیش در این راه روشن قدم برداشت و جامعه هدف را از نور هدایت و سعادت قرآن و مکتب غنی اهل بیت بهرمند ساخت.