حضور سه تیم ایرانی و ۱۰ تیم خارجی در تور دوچرخه سواری ایران-آذربایجان
حضور سه تیم ایرانی و ۱۰ تیم خارجی در تور دوچرخه سواری ایران-آذربایجان

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا- مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی از حضور سه تیم ایرانی و ۱۰ تیم خارجی برای شرکت در سی و پنجمین دوره تور دوچرخه سواری ایران-آذربایجان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بامدادفردا حبیب ستوده‌نژاد روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سی‌وپنجمین دوره تور دوچرخه‌سواری ایران-آذربایجان بعد از دوسال وقفه به دلیل پاندومی کرونا از ۷ الی ۱۱ مهر ماه در پنج مرحله در مسیر استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل برگزار خواهد شد.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی در خصوص مراحل این تور گفت: مرحله اول ساعت ۱۱ صبح از پارکینگ ائل گلی به سمت ارومیه به مسافت ۱۵۰ کیلومتر بوده و سپس تیم‌ها به تبریز انتقال یافته و در مرحله دوم ساعت ۱۱ صبح از ائل گلی به منطقه آزاد ارس به مسافت ۱۴۸ کیلومتر خواهد بود.
وی ادامه داد: در مرحله سوم دوچرخه‌سواران از ارس به سمت کلیبر به مسافت ۱۸۷ کیلومتر رکاب خواهند زد و شب را به سرعین منتقل شده و فردای آن روز از سرعین به سمت عون بن علی به مسافت ۱۹۸ کیلومتر حرکت خواهند کرد.
ستوده نژاد افزود: در مرحله آخر نیز تیم‌ها ۱۰ دور میدان فهمیده تبریز را به مسافت ۸۰ کیلومتر دور خواهند زد. کل مسافت تور برابر ۷۶۴ کیلومتر است.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در این دوره یک کار فرهنگی خوب صورت گرفته و مراحل تور به نام شهدا نامگذاری شده است، افزود: مرحله اول به نام شهید مهدی باکری، مرحله دوم شهید عباس عبداللهی، مرحله سوم شهید ذاکر حیدری، مرحله چهارم با نام شهیدان نادر و کاظم دیرین و مرحله پنجم با نام شهید سردار سلیمانی برگزار خواهد شد.
وی اظهار کرد : مراسم افتتاحیه این تور عصر ششم شهریورماه در سالن آمفی تئاتر پتروشیمی تبریز و اختتامیه آن نیز پس از اتمام تور در مقابل لاله پارک تبریز برگزار می‌شود.
وی با اشاره به این‌که تنها تیم‌هایی حق حضور در این تور دارند که در  اتحادیه جهانی دوچرخه سواری(UCA) ثبت شده باشند، ادامه داد: تیم ملی جمهوری اسلامی ایران، دانشگاه آزاد تبریز و آرویچ مازندران سه تیم داخلی هستند که در این تور حضور خواهند یافت و ۱۰ تیم خارجی اندونزی، دو تیم از قزاقستان، آفریقای جنوبی، مالزی، لیتوانی، بلژیک، مراکش، تایلند و آلمان نیز اعلام آمادگی کرده اند.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با اشاره به حضور نماینده اتحادیه بین المللی دوچرخه سواری، عکاس‌ بین المللی در این دوره از تور، افزود: تیم داری دوچرخه سواری در تبریز پس از دوران تیم داری پتروشیمی و شهرداری تبریز، طی سال‌های گذشته با مشکل مواجه شده و حتی در دوره قبلی تور، تیمی از تبریز حضور نداشت اما دانشگاه آزاد تبریز از دو سال گذشته وارد تیم داری در این رشته شده است.
وی در خصوص مبلغ جوایز و اعتبارات این تور نیز اظهار کرد: کل مبلغ جوایز برآورد شده برابر ۲۲ هزار و ۵۰۰ یورو بوده که مستقیما به حساب اتحادیه جهانی دوچرخه سواری واریز می‌شود.
ستوده نژاد ادامه داد:  کل اعتبارات ارزی برگزاری این تور نیز برابر ۷۳ هزار یورو معادل هشت میلیارد تومان است.
وی بیان کرد: شهرداری تبریز اعتبار دو میلیارد تومان و وزارت ورزش نیز دو میلیارد تومان دیگر برای برگزاری این تور مصوب کرده‌اند. با توجه به این‌که هنوز ردیف اعتباری استانی و ملی برای این تور وجود ندارد، سعی می‌کنیم تا در آینده حتما یک ردیف اعتباری ملی یا استانی برای آن تخصیص دهیم.
به گزارش پایگاه خبری بامدادفردا ، در پایان این جلسه از پوستر، تیزر، سایت و تندیس سی و پنجمین دوره تور دوچرخه سواری ایران-آذربایجان رونمایی شد.

سایت سی و پنجمین دوره تور دوچرخه سواری ایران-آذربایجان به آدرس https://tourofiran.ir بوده که می‌توان، اخبار، اطلاعات کامل مسیرها، مراحل برگزاری تور و حتی پخش زنده مسابقه و هواشناسی را در آن به دو زبان انگلیسی و فارسی مشاهده کرد.