حضور لیگ برتری والیبال تبریز در هاله‌ای از ابهام
حضور لیگ برتری والیبال تبریز در هاله‌ای از ابهام

تبریز- بامدادفردا- رییس هیات والیبال آذربایجان‌شرقی با اشاره به وضعیت نامشخص تیم والیبال شهرداری تبریز، گفت: حضور تیمی از تبریز در لیگ برتر والبیال باشگاه‌های کشور با ابهام زیادی مواجه است.

   فرج الله فرج اللهی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران ،  آخرین وضعیت تیم والیبال شهرداری تبریز را تشریح و اضافه کرد: این تیم با حمایت مالی شهرداری تبریز از لیگ دسته دوم کشور شروع کرد و با قهرمانی در لیگ ۲ وارد دسته یک شد و سپس مجوز حضور در لیگ برتر را کسب کرد و مدت ۶ سال در لیگ برتر فعالیت کرد.

وی با بیان اینکه شهرداری تبریز می تواند امتیاز این تیم را با رعایت شیوه قانونی انتقال امتیاز، واگذار کند، اظهار داشت: اما هیات والیبال استان مصر است که این امتیاز به پاس سال ها تلاش مسئولان و مربیان و بازیکنان بومی در این شهر باقی بماند، از این رو هیات تمام تلاش خود را برای حفظ و نگهداری امتیاز این تیم در تبریز انجام خواهد داد.

فرج اللهی درباره منتفی شدن انتقال امتیاز والیبال شهرداری تبریز به تیم درنای ارومیه، گفت: طبق قانون فدراسیون والیبال هر وقت تیمی بخواهد امتیاز تیم دیگری را به دست آورد باید تمام بدهی های تیم مورد نظر را تسویه کند.

وی با اشاره به بدهی ۸۰۰ میلیون تومانی تیم والیبال شهرداری تبریز به فدراسیون والیبال و ۱۰۰ میلیون تومانی به هیات والیبال آذربایجان شرقی، افزود: جدا از این مبالغ تیم درنای ارومیه حدود  ۱۱۰ میلیون تومان نیز باید به خاطر حق انتقال و ۱۰۰ میلیون تومان نیز به خاطر حق شرکت در رقابت های لیگ برتر پرداخت می کرد، که این مسایل باعث انصراف از خرید شد.

وی خاطرنشان کرد: هیات والیبال استان به دلیل حفظ امتیاز تیم والیبال شهرداری تبریز در این شهر با تیم عقاب تهران که این روزها به عنوان نماینده ایران در مسابقات ارتش های جهان با ۲ والیبالیست تبریزی شرکت کرده است، رایزنی کرد تا این تیم با اضافه شدن چند نفر بومی دیگر با نام عقاب تبریز در مسابقات لیگ برتر حضور یابد که متاسفانه در جواب نامه ای که در این خصوص به فدراسیون ارسال شد، بحث بدهی های تیم والیبال شهرداری تبریز مانع از این انتقال شد.

فرج اللهی با بیان اینکه هنوز فرصت زمانی برای تعیین تکلیف تیم والیبال شهرداری تبریز وجود دارد، افزود: ما همچنان امیدوار به حفظ امتیاز تیم والیبال شهرداری در شهر تبریز هستیم.

وی ادامه داد: طبق آخرین صحبت هایی که با قائم مقام شهرداری تبریز از طریق عادل بناکار سرمربی تیم والیبال شهرداری تبریز انجام دادیم، قرار بر این شده تا شهرداری تبریز با تحویل ملک به جای بدهی به فدراسیون والیبال، بتواند شرایط حضور تیم شهرداری به عنوان تیم چهاردهم در لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور را مهیا کند.

رییس هیات والیبال استان در عین حال گفت: البته این مطلب در حد صحبت است و معلوم نیست قطعی باشد.

  • منبع خبر : ایرنا