خسارت ۳۰۰ میلیارد ریالی زلزله به بخش کشاورزی آذربایجان‌شرقی
خسارت ۳۰۰ میلیارد ریالی زلزله به بخش کشاورزی آذربایجان‌شرقی

تبریز- بامدادفردا- رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: زلزله ۱۷ آبان به بخش کشاورزی استان ۳۰۰ میلیارد و ۴۵۸ میلیون ریال خسارت وارد کرد.

اکبر فتحی، شنبه شب در حاشیه بازدید از روستاهای زلزله‌زده «تیرشاب» و «دونیق» از توابع بخش مرکزی شهرستان سراب افزود: در اثر زلزله بامداد روز جمعه  ۳۲۰ واحد دامی سنتی در ۶۵ روستای شهرستان های میانه و سراب خسارت ۳۰ تا ۱۰۰ درصدی دیده است که از این تعداد ۲۰ واحد دامداری سنتی در میانه و ۱۰۰ واحد دامی سنتی در سراب است.

وی با بیان اینکه در اثر این زلزله در ۴۰ روستای شهرستان میانه حدود ۳۰۱ راس دام سنگین و ۶۹۵ راس دام سبک تلف شده است، اظهار داشت: در ۲۵ روستای شهرستان سراب نیز ۳۰۰ راس دام سبک و ۵۰ راس دام سنگین تلف شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به ادامه بررسی میزان خسارت به بخش کشاورزی آذربایجان شرقی و اعلام اطلاعات تکمیلی در ۲ روز آینده گفت: واحدهای دامی بیمه شده از طریق صندوق خسارت دریافت می کند و برای جبران خسارت دیگر واحدها نیز از طریق اعطای تسهیلات تصمیمات لازم اتخاذ می شود.

فتحی، ادامه داد: در حادثه زلزله اخیر در استان تعداد ۴۵ واحد تراکتور و ادوات کشاورزی، یک واحد مرغداری صنعتی (۳۰درصد خسارت)، ۶ رشته قنات و ۷ کیلومتر کانال های آبیاری عمومی نیز خسارت دیده و بیش از ۳۰۰ تن از محصولات کشاورزی به ارزش ۳۷ میلیارد ریال نیز از بین رفته است.

به گزارش  بامدادفردا ، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد دیروز (جمعه) حوالی شهر ترک از توابع شهرستان میانه در آذربایجان شرقی را لرزاند.

این حادثه تاکنون ۷ کشته و بیش از ۷۰۰ مصدوم داشته که بیشتر مصدومان به صورت سرپایی مداوا و ترخیص شده‌اند.