خودروهای ترکیه‌ای در راه ایران
خودروهای ترکیه‌ای در راه ایران

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی از تولید مشترک خودرو میان ایران و ترکیه خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه مشترک تجاری در حوزه تولید کالاهای صنعتی از جمله خودرو با ترکیه تنظیم شده است که این قرارداد در مراحل آخر و در آینده نزدیک اجرایی می‌شود.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه ورود خط تولید خودروهای روسی و ترکیه در ایران چقدر جدی است؟ گفت: قرار است خط تولید برندهای داخلی را ارتقا دهیم. برای ورود سرمایه‌ها و تولید مشترک اقداماتی را با کشورهای منطقه از جمله ترکیه ترتیب داده‌ایم. حتی شهرکی را هم برای راه‌اندازی خط تولید خودرو و دیگر کالاهای صنعتی ترکیه به ایران در نظر گرفته‌ایم که امیدواریم تولید مشترک میان ایران و ترکیه راه‌اندازی و این محصولات روانه بازار شود.

حسین مدرس خیابانی در ادامه افزود: فعلا تفاهم‌نامه مشترک تجاری در حوزه تولید کالاهای صنعتی از جمله خودرو با ترکیه تنظیم شده است که این قرارداد در مراحل آخر است و در آینده نزدیک اجرایی می‌شود.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا ممکن است واردات خودروهای لوکس در نیمه دوم سال آزاد شود؟ اظهار کرد: دولت در بحث واردات خودرو هیچ تغییر رویه‌ای نداده است. همچنان کمافی‌السابق واردات خودروهای لوکس یا خارجی به کشور در نیمه دوم سال ممنوع است.