رزمندگان بهترین افراد برای تبیین حماسه دفاع مقدس هستند
رزمندگان بهترین افراد برای تبیین حماسه دفاع مقدس هستند

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان شرقی گفت: رزمندگان به‌عنوان کسانی که از نزدیک در دفاع مقدس حضور داشته‌اند و لحظه به لحظه آن را با پوست و استخوان لمس کرده‌اند و سختی‌ها و شیرینی‌های آن را چشیده‌اند، بهترین افراد برای تبیین این حماسه برای جوانان هستند.

امیر دریادار دوم رضا عباسی، در مراسم تجلیل از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس که با همکاری بیمارستان ولیعصر (عج) تبریز در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان برگزار شد، با اشاره به اهمیت روشنگری در خصوص دفاع مقدس اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر خود با پیشکسوتان و رزمندگان، فرمودند که ما باید دفاع مقدس را به‌نحوی برای جوانان و نوجوانان تبیین کنیم که نگاه آنان به این حماسه، همانند نگاه رزمندگان در آن دوران باشد.

وی افزود: دفاع مقدس برهه بسیار مهمی از تاریخ کشور ماست که طی آن رزمندگان به مدت سه هزار شبانه‌روز به نبرد بی‌وقفه با دشمن متجاوز پرداختند و ما وظیفه سنگینی در انتقال و تشریح واقعه‌ای به این عظمت برای نسل جدید داریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی ادامه داد: رزمندگان به‌عنوان کسانی که از نزدیک در دفاع مقدس حضور داشته‌اند و لحظه به لحظه آن را با پوست و استخوان لمس کرده‌اند و سختی‌ها و شیرینی‌های آن را چشیده‌اند، بهترین افراد برای تبیین این حماسه برای جوانان هستند و تکلیف سنگینی در این زمینه برعهده دارند.

وی با تأکید بر اهمیت نقش موزه‌ها و مراکز فرهنگی و هنری در نشان دادن بخشی از رشادت‌های شهدا و رزمندگان گفت: در تلاش هستیم که هرچه سریع‌تر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان را تجهیز کرده و در اختیار شهروندان عزیز برای بازدید قرار بدهیم.