روشنگری در خصوص نحوه ارجاع کار در کانون کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی
روشنگری در خصوص نحوه ارجاع کار در کانون کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی

تبریز- بامدادفردا- سیستم ارجاع به کار در کانون کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی براساس عدالت محوری و شفافیت استوار است.

 

در پاسخ به درخواست گروهی از عزیزان که علاقمند روشنگری در خصوص نحوه ارجاع کار در کانون کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی بوده اند، به اطلاع می رساند:

اعضای هیئت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی حداکثر تلاش خود را بکار می گیرند که ارجاع کار به کارشناسان همگام با معیارهای سیستمی بوده و براساس عدالت محوری و ایجاد شفافیت استوار باشد.

ما نقشه راه فراگیر کانون، جهت گیری های راهبردی، فعالیت های متنوع و تخصصی و نیز پتانسیل های فکری و  عملیاتی قابل توجه کارشناسان خود را غالباً در جهت ارائه خدمات مطلوب، تامین نیازهای جامعه و جلب رضایت مردم تصور می کنیم.

انحراف از موازین تعیینی در هر سیستمی امکان پذیر است. در نظام اجرایی ما طبعاً اصل بر صحت عملکرد کارشناسان است و در عین حال معتقدیم با ایجاد کنترل و نظارت، زمینه برای بهبود و بالندگی مستمر در نحوه عملکرد کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان فراهم خواهد شد.

تلاش در جهت عدالت محوری و شفافیت درکانون کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی مفهومش این است که ارجاع کار به کلیه کارشناسان در مقاطع مختلف بر مبنای ضوابط مشخص و معیارهای ملموس صورت بگیرد.

تعیین کننده بودن شرایط غیر متعارف و سلایق مدیریتی در موضوع ارجاع کار و تعیین کارشناس در ساختار کانون کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی به هیچ وجه موضوعیت ندارد و حتی رئیس و نائب رئیس کانون خواسته اند که از ارجاع کار به آنان خود داری شود.

رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی به هیچ عنوان شخص خاصی را برای ارجاع کار معرفی نمی نماید. عوامل مختلف در انتخاب کارشناس و ارجاع کار مهم هستند که در کانون ما از آنها بر اساس روش محاسبه امتیاز بهره برداری می شود.

در کانون کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی عواملی همچون صلاحیت، اخلاق کارشناسی، شرکت در دوره های آموزشی با تائید کمیته آموزش، حضور موثر و توانمند در ارکان کانون، انجام فعالیت های علمی و پژوهشی و مانند آن، میزان امتیاز کارشناسان را افزایش می دهد.

بررسی های میدانی حکایت از آن دارد که بکار گیری سیستم های انگیزشی و نیز خدمات رفاهی در جهت افزایش کیفیت فعالیت های تخصصی و صیانت از حریم کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی نتایج خوبی به همراه داشته است.

برنامه ریزی ما به گونه ای است که بستر مناسب و سالم برای فعالیت کارشناسان فراهم شود و در صورت مشاهده و اثبات هر گونه تخلف و سوء عملکرد، از اهرم های بازدارنده و کاهش دهنده امتیاز کارشناسان نیز استفاده می کنیم.

مضافاً اینکه نتایج نظرسنجی علمی اخیر در جریان برگزاری مجمع سالانه و رضایت بیش از ۸۴ درصدی از عملکرد کانون، در واقع اهتمام اعضای محترم هیئت مدیره برای کاهش دغدغه های کارشناسان را به ویژه در زمینه های اقتصادی نشان می دهد.

  • منبع خبر : نصرنیوز