روگذر شهید فلاحی تبریز قبل از زمان وعده داده شده به بهره برداری رسید
روگذر شهید فلاحی تبریز قبل از زمان وعده داده شده به بهره برداری رسید

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- رییس شورای اسلامی تبریز گفت: پروژه روگذر شهید فلاحی ارتش قبل از پایان روزشماری که برای این پروژه نصب شده بود، به بهره برداری رسید.

حجت‌الاسلام رسول برگی روز یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی این شهر و تجلیل از عوامل اجرایی این پروژه افزود: این پروژه در مدت یک سال و نیم تنها ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، اما در زمان مدیریت جدید شهرداری و در مدت تنها پنج ماه ۸۰ درصد پیشرفت کرده و به همت دست اندرکاران تکمیل شد.

وی اظهار داشت: عوامل اجرایی پروژه روگذر ارتش با همت خود، فعل «خواستن، توانستن است» را صرف کردند و این پروژه را قبل از پایان روزشماری به مرحله بهره برداری رساندند.

حجت الاسلام برگی، ادامه داد: این پروژه توسط شهروندان بدون تشریفات به بهره برداری رسیده و نخستین تردد در آن نیز توسط آمبولانس اورژانس به ثبت رسیده است.

در این جلسه از عوامل اجرایی این پروژه از سوی شهردار تبریز و شورای اسلامی این شهر تجلیل شد.

لزوم بررسی قانون درآمدهای پایدار شهرداری

نائب رئیس شورای اسلامی تبریز نیز در نودمین جلسه علنی این شورا گفت: قانون درآمدهای پایدار شهرداری باید مورد بحث و بررسی قرار گرفته و از این رو الزامات و مکمل های آن تعیین و به آن عمل شود.

علی نوای باغبان، افزود: عناوین و بهای تعرفه عوارض محلی باید هر سال در ماه مهر اعلام و بررسی شود و از طریق شوراهای استانی به شورای عالی ارجاع و تصویب شده و دوباره ابلاغ شود.

وی اظهار داشت: عناوین عوارض تا ۱۷ مهر باید به وزارت کشور ارسال شود که در این راستا شهرداری تبریز این موارد را آماده کرده است.

باغبان، ادامه داد: در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه مصوب شد که این موضوع در صحن علنی شورای شهر مطرح شود تا پس از تصویب به شورای عالی استان ها ارجاع داده شود.

شاکله تعرفه عوارض محلی تا ۴۵ روز آینده آماده می شود

شهردار تبریز نیز در این جلسه با اشاره به آماده‌سازی شاکله تعرفه عوارض محلی تا ۱.۵ ماه آینده و ارجاع آن به شورای اسلامی این شهر گفت: در مورد قانون درآمد پایدار که در مرداد ابلاغ شده است، کارگروهی در وزارت کشور تشکیل شده و شهرداری تبریز هم در آن نماینده دارد.

یعقوب هوشیار، افزود: اکنون فرایند کار بدین صورت است که بعد از تصویب و ارسال سرفصل‌ها، به شهرداری ابلاغ و دوباره تعرفه تصویب و به صحن شورا آورده خواهد شد تا به شورای عالی استان‌ها ارجاع داده شده و ابلاغ شود.

وی اظهار داشت: برخی سرفصل ها در بین شهرها مشترک است و در کنار آن بر اساس موضوعات مختلف هر کلانشهر، تعرفه عوارض جدیدی اعمال خواهد شد.

هوشیار ادامه داد: این موارد به فراخور وضعیت و شرایط شهرها تغییر خواهد کرد مثلا در شهرک خاوران، شاید عوارض ویژه‌ای داشته باشیم اما سرفصل‌ها در ۹۰ درصد موارد مشترک است و تنها در ۱۰ درصد و با توجه به شرایط مراکز استان‌ها تفاوت خواهد کرد.

تقاطع غیرهمسطح شهید فلاحی یا همان ارتش به طول ۵۵۰ متر به طول عرشه ۱۹۰ متر و عرض ۱۶ متر در هفت دهانه و با ۸۰ شمع اجرا شده است.