رکابزن بلژیکی قهرمان مرحله نخست تور دوچرخه سواری ایران – آذربایجان شد
رکابزن بلژیکی قهرمان مرحله نخست تور دوچرخه سواری ایران – آذربایجان شد

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا- مرحله نخست سی‌ و پنجمین دوره تور دوچرخه‌سواری بین المللی ایران-آذربایجان با قهرمانی «ماچاند گیانی» از تیم تارتلتو ایزورکس بلژیک به پایان رسید.

در مرحله نخست که امروز پنجشنبه در مسیر ۱۵۳/۸ کیلومتری تبریز به ارومیه برگزار شد، ۶۲ دوچرخه‌سوار در قالب ۱۱ تیم با هم رقابت کردند که در نهایت دوچرخه سوار بلژیکی توانست به عنوان نفر اول از خط پایان عبور کرده و فاتح این مرحله شود.

«محمد نورایمان» از تیم ترنگانوی مالزی و «چاوچیان پیراپول» از تیم تی سی سی تایلند نیز به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

یمانی داوید از تیم بایک آید آلمان با کسب بیشترین امتیاز دوچرخه سوار برتر در بخش خط امتیازی(اسپرینت) شد و دنیل محمد از تیم روجای اندونزی و مهدی ناطقی از تیم ملی ایران دوم و سوم شدند.

در بخش خط کوهستان مرحله نخست نیز محمد نورایمان از تیم ترنگانوی مالزی اول شد و داوید یرمن از تیم بایک آید آلمان و نور امیرالفاخردین از تیم ترنگانوی مالزی به مقام دوم و سومی این بخش رسیدند.

مرحله دوم این تور فردا (جمعه) از تبریز تا جلفا به مسافت ۱۴۸.۹ کیلومتر برگزار خواهد شد و ماچاند گیانی، رکابزن بلژیکی با کسب مقام قهرمانی در مرحله اول پیراهن طلایی را برتن خواهد کرد.

این دوره از تور دوچرخه‌سواری ایران-آذربایجان با شرکت ۱۱ تیم داخلی و خارجی در ۵ مرحله به میزبانی استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل در حال برگزاری است.