شهردار تبریز: استفاده از قطار شهری و اتوبوس‌های تندرو در هفته اول مهر رایگان است
شهردار تبریز: استفاده از قطار شهری و اتوبوس‌های تندرو در هفته اول مهر رایگان است

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- شهردار تبریز اعلام کرد: استفاده از خدمات قطار شهری و اتوبوس‌های تندرو، موسوم به «بی آر تی»، در هفته اول مهر ماه با مساعدت شورای اسلامی رایگان است.

یعقوب هوشیار در جمع خبرنگاران با اعلام خبر مسافرگیری رایگان قطار شهری تبریز و اتوبوس های مسیر تندرو به مناسبت شروع سال تحصیلی جدید گفت: به جهت تسهیل تردد دانش‌آموزان و دانشجویان شهر تبریز با مساعدت و موافقت  اعضای شورای اسلامی شهر تبریز جابجایی مسافرین در هفته اول مهر ماه سال‌جاری در مترو و مسیر تندرو تبریز برای عموم شهروندان بصورت رایگان انجام می‌گیرد.

وی در مورد تمهیدات شهرداری تبریز برای آغازسال‌تحصیلی جدید ادامه داد:  اقدامات خدماتی، ترافیکی و عمرانی ویژه‌ای برای شروع مهرماه انجام می‌شود تا بازگشایی مدارس و سال تحصیلی جدید به بهترین حالت ممکن و بدون هیچگونه مشکلی انجام گیرد.

وی اضافه کرد: در همین راستا اجرای عملیات پاکسازی و رفت و روب، لکه‌گیری و ترمیم آسفالت محوطه و معابر منتهی به مدارس و اقدامات ترافیکی  از جمله اقداماتی است که توسط اکیپ‌های اجرائی شهرداری تبریز انجام می‌پذیرد.

کلان شهر ۲ میلیون نفری تبریز دارای یک خط فعال ۱۸ کیلومتری از خطوط چهارگانه قطار شهری و مسیر اتوبوس های تندرو به طول ۱۶ کیلومتر است که نقش مهمی در روان سازی ترافیک شهری دارند.

همه ساله با آغاز سال تحصیلی در اول مهر ماه، این کلان شهر شاهد شلوغی خیابان ها به دلیل همراهی والدین با فرزندان دانش آموزشان، به ویژه در مقطع ابتدایی است.

تخمین زده می شود که روزانه حدود ۲۰۰ هزار نفر توسط قطار شهری تبریز و اتوبوس های تندرو جابجا شوند.