صدور مجوز ایجاد مجتمع رفاهی و اقامتی در روستای علی‌آباد کلیبر
صدور مجوز ایجاد مجتمع رفاهی و اقامتی در روستای علی‌آباد کلیبر

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی گفت: مجوز ایجاد مجتمع بزرگ خدماتی، رفاهی و اقامتی در روستای علی‌آباد کلیبر از سوی این اداره کل صادر شد.

احمد حمزه‌زاده، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این مجتمع دارای پنج هزار و ۷۱۲ مترمربع عرصه و ۱۱ هزار و ۵۸۰ مترمربع مساحت اعیانی بوده و با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان احداث می شود.

وی اظهار داشت: این مجتمع خدماتی، رفاهی و اقامتی دارای گنجایش ۲۰۰ اتاق و ۶۰۰ تخت است و پس از تکمیل و بهره برداری برای ۲۰۰ نفر فرصت شغلی مستقیم ایجاد می کند.

حمزه زاده، ادامه داد: روستای علی‌آباد از جمله روستاهای پربازدید شهرستان کلیبر بوده که در تمامی فصول میزبان گردشگران است بنابراین توسعه و تامین زیرساخت‌های لازم گردشگری در آن امری ضروری است.

شهرستان کلیبر با دارا بودن ظرفیت‌های متعدد گردشگری، اعم از جنگل های ارسباران، قلعه ها و پل های تاریخی، کاروانسراها و سایر اماکن تاریخی، مناظر جنگلی بی‌نظیر، آب و هوای بسیار مطبوع و چشم اندازهای سرسبز دامنه کوه‌ها، بیش از ۱۰ آبشار دائمی و کوه‌های سحرانگیز و مجتمع های آب درمانی، بازارچه صنایع دستی محصولات باغی و سوغاتی، محلی بسیار فوق‌العاده برای علاقه مندان به تاریخ طبیعت و هنرهای صنایع دستی و گردشگری است.

هم اکنون تعداد سه باب هتل، ۲ واحد مُتل و مهمانپذیر، سه مورد خانه مسافر، ۱۲۳ واحد اقامتگاه سنتی بوم گردی، پنج کمپ گردشگری و سه اردوگاه گردشگری در کلیبر برای پذیرایی از گردشگران آماده ارایه خدمات است.

شهرستان کلیبر با جمعیت بیش از ۵۰ هزار نفری در فاصله ۱۶۵ کیلومتری شمال تبریز واقع است.