طرح توسعه و تجهیز بیمارستان تخصصی فجر تبریز افتتاح شد
طرح توسعه و تجهیز بیمارستان تخصصی فجر تبریز افتتاح شد

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- در گرامیداشت هفته دولت و با دستور ویدئوکنفرانسی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، طرح توسعه و تجهیز بیمارستان تخصصی فجر تبریز مورد بهره برداری قرار گرفت.

در گرامیداشت هفته دولت و با دستور ویدئوکنفرانسی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، طرح توسعه و تجهیز بیمارستان تخصصی فجر تبریز مورد بهره برداری قرار گرفت.
در این مراسم که صبح امروز، یکشنبه به انجام رسید، دکتر “سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی” معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، دستور افتتاح بخش دوم مردان بیمارستان تخصصی فجر تبریز به ظرفیت ۵۰ تخت و با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال را صادر کرد. به دنبال صدور این دستور، “جابر ابوالفتح زاده” مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی به اتفاق جمعی از مسئولان و ایثارگران، روبان این افتتاح را قیچی کرد تا ظرفیت این بیمارستان به ۱۱۰ تخت برسد.
بیمارستان اعصاب و روان فجر تبریز پیش از این با یک بخش مردان به ظرفیت ۴۰ تخت و یک بخش زنان به ظرفیت ۲۰ تخت به مراجعان خدمت رسانی می کرد.
عملیاتی ساختن سیاست های ابلاغی دکتر قاضی زاده در بخش درمان و دارو
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی طی سخنان کوتاهی در این مراسم، با گرامیداشت سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت، ضمن قدردانی از حضور وبیناری معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در افتتاح طرح توسعه بیمارستان فجر، خطاب به دکتر قاضی زاده هاشمی گفت: سیاست های ابلاغی جنابعالی در آذر سال گذشته، در بخش های درمان، دارو و تجهیزات درمانی را در قالب برنامه عملیاتی دنبال می کنیم.
“جابر ابوالفتح زاده” تاکید کرد: در پی آن هستیم تا با استفاده از ظرفیت های استان، مشکلی در بخش درمان ایثارگران نداشته باشیم.
وی همچنین در پیشنهادی گفت: آذربایجان ۲ عالم برجسته به عنوان دو شهید بزرگوار محراب به نام های شهید آیت الله سیدمحمدعلی قاضی طباطبایی و شهید آیت الله سیداسدالله مدنی دارد. طی سال های گذشته نام فرودگاه بین المللی تبریز به نام شهید محراب آیت الله مدنی نامگذاری شد و درخواست می کنم بیمارستان فجر تبریز را به نام اولین شهید محراب، آیت الله قاضی طباطبایی نامگذاری کنیم.
*توسعه خدمات درمانی تخصصی ایثارگران*
در ابتدای این مراسم، دکتر “ایوب یعقوب دوست” رئیس بیمارستان اعصاب و روان فجر تبریز با ارائه گزارشی گفت: در راستای تداوم توسعه خدمات درمانی تخصصی برای فراهم آوردن امکانات درمانی برای خانواده محترم شهدا و ایثارگران و سایر مراجعان، فاز اول بیمارستان تخصصی فجر در شهید سال ۱۳۹۶ در ۴ طبقه به مساحت ۶۳۰۰ مترمربع با بکارگیری یک بخش بستری مردان با ۴۰ تخت به بهره برداری رسید تا اولین گام در راه برآورده شدن آرزوی بزرگ برای داشتن یک مرکز درمانی منحصربفرد در فضایی شایسته برای ایثارگران برداشته شود.
وی افزود: بعد از بهره برداری از فاز اول بخش های بیمارستان و اخذ موافقت اصولی وزارت بهداشت، اقدامات برای افزایش تخت های بستری شروع شد و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال ۱۳۹۸ مراحل مناسب سازی و رعایت استاندارد فضاهای فیزیکی انجام و فاز ۲ بیمارستان، با ظرفیت ۲۰ تخت روانپزشکی زنان در مهر سال ۱۴۰۰ به بهره برداری رسید.
رئیس بیمارستان تخصصی فجر تبریز گفت: هم اکنون و در راستای توسعه و تجهیز این بیمارستان که با حمایت های جمع زیادی از مدیران از جمله آقای ابوالفتح زاده، مدیرکل محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همراه بوده، بخش ۲ مردان با ظرفیت ۵۰ تخت و با اعتبار بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال آماده بهره برداری است.
*دستور افتتاح توسط دکتر قاضی زاده هاشمی*
دکتر “سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی”، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران پس از شنیدن اظهارات مدیرکل بنیاد استان و استماع گزارش رئیس بیمارستان تخصصی فجر تبریز، از تلاش های مسئولان بنیاد استان و پرسنل خدوم بیمارستان فجر تبریز قدردانی و آنگاه دستور بهره برداری از طرح توسعه این بیمارستان را صادر کرد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین به پیشنهاد ابوالفتح زاده دایر بر تغییر نام بیمارستان فجر به بیمارستان شهید آیت الله سیدمحمدعلی قاضی طباطبایی اشاره و اظهار کرد: در مشورتی که با اعضای هیات مدیره شرکت متد داشتم، مخالف پیشنهاد شما نبودند و بنده هم با توجه به تعلق آیت الله قاضی طباطبایی به جامعه شهدا، با این پیشنهاد موافقت می کنم.
پس از بهره برداری از این طرح، حاضران که جمعی از مدیران ارشد بنیاد استان، برخی از اعضای شورای اسلامی کلانشهر تبریز، تعدادی از ایثارگران و شماری از پزشکان بودند، از بخش های مختلف فاز توسعه ای بیمارستان تخصصی اعصاب و روان تبریز که از این پس به بیمارستان شهید آیت الله قاضی طباطبایی تغییر نام پیدا کرد، بازدید بعمل آوردند.