قرارداد صدور دانش فنی و تکنولوژی دانش بنیان با کشور ترکیه به امضا رسید
قرارداد صدور دانش فنی و تکنولوژی دانش بنیان با کشور ترکیه به امضا رسید

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- نخستین قرارداد صادرات دانش فنی و تکنولوژی با حمایت پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی با یک شرکت معتبر ترکیه‌ای به امضا رسید.

دکتر سیدرضا دامادی، معاون فناوری پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی در حاشیه انعقاد قرارداد صدور دانش فنی و تکنولوژی تولید خوراک دام با استفاده از روش‌های بیوتکنولوژی و علوم نوین تغذیه اظهار داشت: پارک علم و فناوری با عنایت به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» و بر اساس وظیفه ذاتی خود در بسترسازی مناسب برای صدور دانش فنی و تکتولوژی دانش بنیان از تمامی شرکتهای مستقر در پارک علم و فناوری استان حمایت می‌کند.
وی با اشاره به رتبه های برتر پارک علم و فناوری در بسیاری از زمینه ها در سطح کشور افزود: پارک علم و فناوری استان یکی از ستون‌های فناوری و دانش بنیانی استان است و طی ماه های اخیر طرح‌های فناور و دانش بنیان عدیده‌ای در راستای سند آمایش استانی در دست پیگیری داشته و دارد که با توجه به نامگذاری سال و حمایت همه جانبه سازمانها و ادارات ذیربط، یکی پس از دیگری در شرف راه اندازی و تولید انبوه قرار دارند.
دامادی گفت: یکی از طرح‌ها و محصولات فناورانه و دانش بنیان پارک علم و فناوری استان؛ تولید خوراک دام غنی شده پروبیوتیک شرکت نانو پیشگامان سهند است که امروز شاهد عقد قرارداد با یک شرکت بزرگ در کشور دوست و همسایه ترکیه به منظور صدور دانش فنی و تکنولوژی و تولید مشترک هستیم.
معاون فناوری پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: این محصول ارزشمند و استراتژیک به همت شرکت دانش بنیان و فناور نانوپیشگامان سهند و با حمایت و نظارت پارک علم و فناوری و اساتید دانشگاه تبریز تولید شده است.
وی ادامه داد: این فناوری و محصول دانش بنیان و فناور با استقبال تولیدکنندگان و شرکت های بزرگ داخلی و خارجی مواجه شده و طی روزهای گذشته شاهد مذاکرات و انعقاد قراردادهای همکاری جهت توسعه این فناوری بومی بوده ایم.
دکتر دامادی با اشاره به انعقاد قرارداد صدور دانش فنی و تکنولوژی این محصول به یکی از شرکت های فعال در کشور ترکیه گفت: بر اساس این قرارداد قرار است دانش فنی و تکنولوژی از سوی طرف ایرانی و سرمایه گذاری از سوی طرف ترک در بندر مرسین ترکیه برای تولید خوراک دام با استفاده از روش‌های بیوتکنولوژی صورت گیرد.
معاون پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر توجه و حمایت از شرکت های دانش‌بنیان و فناور خاطرنشان کرد: اولویت اصلی پارک علم و فناوری استان همچون گذشته، حمایت از شرکت های دانش بنیان و فناور برای تولید محصول دانش بنیان است، در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نبوده و آماده روان سازی تعامل نزدیک با فعالان عرصه تولید و پژوهشگران دانشگاهی هستیم.