لزوم تقویت زنجیره ارزش اقدامات فرهنگی اجتماعی ارس با مشارکت انجمن ها
لزوم تقویت زنجیره ارزش اقدامات فرهنگی اجتماعی ارس با مشارکت انجمن ها

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس گفت: مشارکت و همراهی انجمن ها و تشکل ها، لازمه تکمیل و تقویت زنجیره ارزش اقدامات فرهنگی و اجتماعی ارس است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، محسن محمدزاده در نشست با مدیران انجمن ها و تشکل های مردم نهاد این منطقه ضمن تبریک روز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی اظهار داشت: علیرغم وجود برخی نواقصات، طی سالیان گذشته اقدامات بسیار خوبی در حوزه فرهنگی،  اجتماعی و گردشگری انجام گرفته و زیرساخت های خوبی ایجاد شده است و جهت تکمیل این اقدامات باید بفکر تکمیل و تقویت زنجیره ارزش باشیم و لازمه آن اتحاد، همفکری و همراهی تمامی تشکل ها و انجمن ها در فرآنید تصمیم گیری است.

محمدزاده با تاکید بر اینکه تشکل‌های مردمی در صورت تقویت، ساماندهی و به‌کارگیری هدفمند، می‌توانند نقش فوق‌العاده مهمی در پیشبرد اهداف داشته باشند، افزود: در حوزه فرهنگی اعتقاد دارم باید به سمت اقتصاد فرهنگی پیش برویم. بنابراین حمایت از توسعه کمی و کیفی تشکل های مردمی  و ایجاد فرصت های بهتر برای فعالیت های آنان در فرآیند توسعه مبتنی بر اقتصاد، از اهداف و برنامه های پیش روی این معاونت می باشد.از این رو  بدنبال این هستیم با تسهیل گری در زنجیره ارزش و تعریف برنامه های مشترک، چرخه اقتصادی فعالیت های تشکل ها و انجمن های مردم نهاد را تکمیل کنیم و در کمک به رونق اقتصاد فرهنگی منطقه آزاد ارس حرکت جدی داشته باشیم.

وی در خصوص تامین دفاتر فعالیت انجمن ها و تشکل های ارس گفت: فرهنگسرای ارس با سرعت خوبی در حال تکمیل است و در صورت بهره برداری از آن، مشکل تامین دفاتر انجمن ها حل خواهد شد ولی تا تکمیل فرهنگسرا برای رفع این مشکل اقداماتی انجام خواهیم داد.

محمدزاده همچنین در پایان خواستار مشارکت انجمن ها و تشکل ها در طراحی رویدادهای ارس شد و افزود: در راستای برندینگ ارس، باید با همکاری و همفکری، رویدادهایی ملی برای  ۶ ماهه دوم منطقه آزاد ارس طراحی و اجرا نماییم.

گفتنی است در این نشست مدیران انجمن های مختلف منطقه آزاد ارس از جمله انجمن خوشنویسان، عکس و فیلم، هنرمندان، هتلداران، محیط زیست، صنایع دستی، هنرهای تجسمی و تشکل های ورزشی و… حضور داشتند و به بیان مشکلات و نکته نظرات خود پرداختند.