محدودیت‌های کرونایی در ۱۰ شهر استان از جمله تبریز اعمال می‌شود
محدودیت‌های کرونایی در ۱۰ شهر استان از جمله تبریز اعمال می‌شود

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا-جانشین ستاد استانی مبارزه با کرونا در آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: محدودیت‌های کرونایی در 10 شهر استان از جمله تبریز اعمال می‌شود.

علیار راستگو روز یکشنبه در یک گفت‌وگوی خبری افزود: با توجه به حاد شدن شیوع کرونا در تعدادی از شهرستان‌های آذربایجان شرقی، از هفته‌ی گذشته در شش شهرستان محدودیت‌های جدی اعمال شد، اکنون چهار شهرستان دیگر هم به لیست این شهرستان‌ها افزوده شده‌اند.

وی اضافه کرد: محدودیت‌ها به مدت یک هفته اعمال می‌شوند و تا دو هفته‌ی دیگر هم قابل تمدید هستند، این محدودیت‌ها در تبریز در مشاغل گروه سه و چهار و در ۹ شهرستان‌ در گروه‌های دو، سه و چهار اعمال می‌شوند.

راستگو گفت: محدودیت‌ها از روز سه شنبه و چهارشنبه تشدید می‌شوند، ما راضی به تعطیل شدن فعالیت اصناف نیستیم، اما عدم همکاری و همراهی مردم و پایین بودن درصد استفاده از ماسک از سوی مردم در اماکن خصوصی و عمومی، بازارها به ویژه بازارهای مسقف و مجتمع‌های تجاری که گردش و تهویه‌ی هوا در آن‌ها مفهومی ندارد، باعث شد تا محدودیت‌هایی در نظر گرفته شود.

وی تاکید کرد: از مردم می‌خواهیم از ماسک استفاده کرده و فاصله‌ی اجتماعی را حفظ و دست‌هایشان را ضدعفونی کرده و یا با آب و صابون شسته و بهداشت فردی را برای رفع محدودیت‌ها و بهتر شدن شرایط رعایت کنند.

وی با اشاره به ایجاد محدودیت‌های رفت و آمد در برخی مناطق آذربایجان شرقی، اظهار کرد: در شمال استان (منطقه‌ی آزاد ارس) و از استان اردبیل به سمت آذربایجان شرقی از سمت نوار مرزی محدودیت‌هایی ایجاد شده است.

راستگو خاطرنشان کرد: اکیپ‌هایی بر نحوه‌ی اجرای محدودیت‌ها نظارت خواهند کرد، امیدواریم مردم هم همکاری کنند.

جانشین ستاد استانی مبارزه با کرونا در آذربایجان شرقی گفت: مشاغل گروه‌های دو، سه و چهار در شهرستان‌های عجب شیر، آذرشهر، بناب، اهر، شبستر، مراغه و چاراویماق، میانه و بناب، حق فعالیت ندارند.

بنا بر اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا، فهرست مشاغلی که امکان ادامه‌ی فعالیت ندارند، از این قرار است:

گروه شغلی ۲: مراکز خرید، پاساژها، مال‌های فروش غیرمواد غذایی، مراکز شماره‌گذاری اتومبیل، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، اماکن متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مراکز فروش لوازم خانگی، قنادی و شیرینی‌فروشی‌ها، آب‌میوه و بستنی‌فروشی‌ها، آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خودرو، فرش و موکت‌فروشی‌ها، خدمات چاپ دیجیتال، تزئینات داخلی ساختمان، کادویی‌فروشی‌ها، اسباب‌بازی فروشی‌ها، عمده‌فروشی و خرده‌فروشی پوشاک، پارچه فروشی‌ها، پرده‌سراها، مراکز فروش مبلمان، کیف و کفش، مراکز فروش لوازم التحریر، خیاطی و خرازی، آتلیه و عکاسی‌ها، مشاوران املاک، فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی و مراکز فروش و عرضه خشکبار و آجیل.

گروه شغلی ۳: مدارس،  دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی-حرفه‌ای، زبان‌سراها، آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدکودک‌ها، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر، موزه‌ها و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی.

گروه شغلی ۴: همایش‌ها، برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، مدارس شبانه‌روزی، باشگاه‌های ورزشی مربوط به ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو، کافه‌ها، چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها با عرضه مواد دخانی، باغ‌وحش‌ها، شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی.