مرحله پنجم تور دوچرخه سواری ایران-آذربایجان آغاز شد
مرحله پنجم تور دوچرخه سواری ایران-آذربایجان آغاز شد

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- مرحله پنجم سی و پنجمین تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری ایران - آذربایجان روز دوشنبه از جلوی لاله پارک تبریز آغاز شد.

به گزارش بامدادفردا در این مرحله ۵۸ دوچرخه‌سوار حاضر در این رقابت‌ها را رکاب خواهند زد.
در مرحله چهارم این رقابت ها که دیروز در مسیر سرعین به تبریز برگزار شد، سعید صفرزاده بازیکن تبریزی تیم آرویچ شرق مازندران اول و آناتولی بودایک از تیم ترنگانوی مالزی و جیانی مارچاند از تیم تارتلتو ایزورکس بلژیک به ترتیب دوم و سوم شدند.
پیراهن قرمز و سفید (کوهستان) این مرحله به سعید صفرزاده از تیم آرویچ شرق مازندران ، پیراهن سبز امتیازی به محمد گنج‌خانلو از تیم دانشگاه آزاد تبریز رسید و پیراهن سفید رکابزن زیر ۲۳ سال به علی لبیب دیگر دوچرخه‌سوار تیم دانشگاه آزاد تبریز رسید.
پیراهن طلایی این مرحله نیز به جیانی مارچاند از تیم تارتلتو ایزورکس بلژیک تعلق گرفت.
سی و پنجمین دوره تور دوچرخه سواری ایران- آذربایجان از هفتم تا یازدهم مهرماه در استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل در حال برگزاری است.
امسال ورزشکاران ۷۷۵.۸ کیلومتر در مجموع رکاب می‌زنند و در پایان هر مرحله همراه با اهدای جوایز نفرات برتر، چهار پیراهن طلایی (نفر اولی که با کمترین زمان به خط پایان رسیده)، سفید (جوان ‌ترین رکابزنی که به خط پایان رسیده و زیر ۲۳ سال است)، سبز (برنده امتیازی) و قرمز با نقاط سفید (نفر اولی که زودتر از همه مسیر سخت کوهستان را به پایان رسانده) اهدا می‌شود.
نخستین دوره این رقابت‌ها در سال ۱۳۶۵ در سطح ملی و با حضور تیم‌های ایرانی برگزار شد.

  • نویسنده : سیده مریم یوسفی