معرفی ظرفیت‌های گردشگری آذربایجان‌شرقی در ترکیه
معرفی ظرفیت‌های گردشگری آذربایجان‌شرقی در ترکیه

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌ شرقی از معرفی ظرفیت‌های استان در این حوزه در نمایشگاه گردشگری وان ترکیه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بامدادفردا از روابط‌ عمومی این اداره‌ کل، احمد حمزه زاده روز یکشنبه اعلام کرد: نمایشگاه بین‌المللی گردشگری وان ترکیه از هفتم مهرماه سال جاری آغاز شده و آذربایجان شرقی با آمادگی کامل و با محوریت معرفی ظرفیت‌های گردشگری و صنایع‌دستی خود در این نمایشگاه حضور یافته است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از اهداف مهم این اداره‌کل توسعه همه‌جانبه گردشگری در استان است، در این نمایشگاه ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری و صنایع‌دستی به‌صورت جامع معرفی می‌شود.

حمزه زاده اظهار کرد: با توجه به سبقه حضور استان در این نمایشگاه بین‌المللی و توجه ویژه گردشگران به غرفه آذربایجان شرقی، طی روزهای اخیر نیز شاهد استقبال ویژه و حضور میهمانان خارجی در غرفه‌های آذربایجان شرقی هستیم.

آذربایجان شرقی به عنوان یکی از مناطق مهم گردشگری در شمال غربی ایران سرشار از جاذبه های مهم تاریخی، طبیعی و فرهنگی است که می تواند پاسخگوی سلیقه و نیاز هرنوع گردشگر داخلی و خارجی باشد.

در این استان ظرفیت های متنوع گردشگری همچون گردشگری فرهنگی، سلامت، مذهبی، روستایی، زمستانی، تفریحی، بوم گردشگری (اکوتوریسم)، زمین گردشگری (ژئوتوریسم) و گردشگری بازاری در کنار یکدیگر فراهم است و این مهم می تواند گردشگران داخلی و خارجی را از هر سن و سلیقه ای به خود جذب کند.

در زمینه گردشگری فرهنگی و آثار و بناهای تاریخی این استان می توان به مجموعه تاریخی بازار تبریز به عنوان بزرگترین بازار سرپوشیده جهان، ارگ تبریز (ارگ علی ‌شاه) به عنوان یکی از بلندترین سازه های خشتی و تاریخی کشور، مجموعه تاریخی و تفریحی ائل گلی تبریز که شامل استخری مربع شکل به مساحت ۵۴ هزار و ۶۷۵ متر مربع است، پل خدا آفرین در شهرستان کلیبر، خانه مشروطه در نزدیکی بازار تبریز و میدان و کاخ شهرداری تبریز (میدان ساعت) اشاره کرد.