منطقه ویژه اقتصادی سهلان قطب پشتیبانی می‌شود
منطقه ویژه اقتصادی سهلان قطب پشتیبانی می‌شود

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- راه‌اندازی قطب پشتیبانی (هاب لجستیک) در منطقه ویژه اقتصادی سهلان امروز یکشنبه در نشستی با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا، مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران و جمعی از مدیران این حوزه بررسی شد.

علی جهانگیری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در این نشست با اشاره به زیرساخت‌های موجود در استان، بر امتیازات منطقه ویژه اقتصادی سهلان و اهمیت راه‌اندازی هاب لجستیک در این منطقه تأکید کرد.

سیدعلیرضا عظیمی‌پور، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا هم با تشریح سیاست‌های سرمایه‌گذاری در صندوق بازنشستگی کشوری و شرکت آتیه صبا، از پیشنهاد استان آذربایجان شرقی مبنی بر راه‌اندازی هاب لجستیک در منطقه ویژه اقتصادی سهلان استقبال کرد.

محمدرضا اسدی، مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران نیز با اشاره به ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی سهلان و اهمیت حوزه لجستیک، آمادگی این شرکت را برای همکاری در جهت راه‌اندازی هاب لجستیک اعلام کرد.

حمید همدانی، مدیر عامل شرکت توسعه مهندسی ایرانیان نیز ویژگی‌های طرح هاب لجستیک منطقه ویژه اقتصادی سهلان را تشریح کرد.

در این جلسه مقرر شد کمیته‌ای تخصصی به منظور بررسی این طرح و چگونگی اجرای آن تشکیل شود.

به گزارش پایگاه خبری بامدادفردا، منطقه ویژه اقتصادی سهلان در صنعتی ترین نقطه شمال غرب کشور، ۱۵ کیلومتری شهر صنعتی تبریز و در مسیر جاده ترانزیتی ایران – اروپا – قرار گرفته است. این منطقه از دیرباز به سبب واقع شدن در مسیر جاده کهن ابریشم موقعیتی خاص و استراتژیک داشته و مورد توجه دولتها ، بازرگانان و فعالان اقتصادی بوده است .

علاوه بر اینکه این منطقه به عنوان دروازه اروپا شناخته می شود، همجواری و نزدیکی آن با کشورهای عراق و اقلیم کردستان عراق، ترکیه، جمهوری آذربایجان و نخجوان و جمهوری ارمنستان نیز از امتیازات خاص این منطقه به شمار می رود.

وجود صنایع قدرتمند در آذربایجان شرقی و شهر تبریز و آشنایی مردم منطقه با فرهنگ کار و الزامات جامعه صنعتی نیز به عنوان منبع تامین نیروی انسانی کارآمد از ویژگی های این منطقه است.