میانه مهد تکواندو کشور است
میانه مهد تکواندو کشور است

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- وزیر ورزش گفت: میانه مهد تکواندو کشور است و حتی تنها مدال المپیک آذربایجان شرقی نیز توسط یوسف کرمی، ورزشکار میانه‌ای کسب شده است.

به گزارش پایگاه خبری بامدادفردا، حمید سجادی روز چهارشنبه در بازدید از طرح های عمرانی ورزشی شهرستان میانه در گفتگو با خبرنگاران گفت: امروز در جمع جامعه ورزشی میانه حضور یافتم. میانه سوابق خوبی در حیطه ورزشی داشته و حتی تنها مدال المپیک آذربایجان شرقی نیز توسط یوسف کرمی، ورزشکار میانه‌ای کسب شده است.

وی با بیان اینکه میانه خاستگاه رشته‌های بسیاری به خصوص رشته رزمی تکواندو بوده است، افزود: وظیفه داشتم تا از نزدیک از زیرساخت‌های خوب ورزشی در میانه بازدید کنم و جویای احوال ورزش شهرستان شویم تا موارد مربوط به حیطه جوانان شهرستان را پیگیری کنیم.

سجادی، ادامه داد: پروژه‌های تکمیلی از جمله استادیوم پنج هزار نفری شهید سرانجام میانه که نیازمند بررسی هستند نیز از جمله موارد مورد توجه است. این استادیوم توسط شرکت توسعه، از زیرمجموعه‌های اداره ورزش جوانان، تحویل داده شده اما هنوز نواقصی دارد که نیاز به بررسی و اقدام دارد.

وزیر ورزش و جوانان گفت: زیرساخت‌ پیست دوومیدانی این استادیوم مهیا بوده اما نیاز به تعبیه تارتار دارد. این استادیوم در محلی با آب و هوا و ارتفاع خوبی واقع شده و مکان بسیار مناسبی جهت تمرین دو میدانی کاران است.

وی ادامه داد: دو نماینده ورزش دوست و فرماندار میانه، مدیرکل ورزش استان و استاندار آذربایجان شرقی پیگیر وضعیت ورزشی شهرستان و استان بوده که جای قدردانی دارد.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه وزارت نقش حمایتی و نظارتی در مورد تیم های ورزشی دارد و نسبت به سرنوشت آنها بی تفاوت نیست، افزود: در همین راستا تصمیمات خوبی درباره تیم فوتبال ماشین سازی تبریز که دچار مشکلات شده، گرفته خواهد شد.

وی در مورد تیم‌داری باشگاه مس سونگون در فوتبال، ادامه داد: با یکسری تغییرات مدیریتی قرار است تا این باشگاه، بخشی از تیم‌های باشگاهی فوتبال آذربایجان شرقی را حمایت کند و در حال پیگیری این موضوع هستیم و تصمیمات خوبی نیز در شورای تامین گرفته شده است.

وی در مورد تیم تراکتور نیز گفت: تراکتور از جمله تیم‌های پرشور فوتبال بوده و همراه با ماشین سازی هواداران خاصی به خصوص در خارج از کشور دارند و بسیاری از ایرانیان خارج از کشور هوادار تیم تراکتور هستند.

به گزارش بامدادفردا، وزیر ورزش بعد از بازدید از استادیوم شهید سرانجام، از تنها زمین فوتبال خاکی داخل شهر میانه، خانه تکواندو، سالن کشتی و سالن پهلوان ناصر کرمی(منتظر تخصیص اعتبار برای ایجاد سالن صخره نوردی) بازدید کرد.

  • نویسنده : سیده مریم یوسفی