هدف‌گذاری ساخت ۲۰۰ هزار مسکن در استان را محقق می‌کنیم
هدف‌گذاری ساخت ۲۰۰ هزار مسکن در استان را محقق می‌کنیم

تبریز- پایگاهخبری بامدادفردا- استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: امیدواریم با ارائه‌ی تسهیلات و مشوق‌های لازم و اهتمام برای بازآفرینی و اصلاح بافت‌های فرسوده، هدف‌گذاری ساخت ۲۰۰ هزار مسکن در استان را محقق کنیم.

عابدین خرّم در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی با اشاره به هدف‌گذاری رشد اقتصادی هشت درصدی در بودجه‌ی سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: با اهتمام فعالان بخش خصوصی و رفع موانع از سوی دستگاه‌های اجرایی، دستیابی به این هدف دور از دسترس نیست.

وی افزود: حوزه‌ی گردشگری یکی از بخش‌های مهم برای دوران پساکرونا است و باید ظرفیت‌های این بخش به صورت جدی فعال شود.

وی همچنین صنعت گردشگری را یکی از ظرفیت‌های مهم استان برشمرد و افزود: صنعت گردشگری می‌تواند یکی از فرصت‌های استان برای جذب سرمایه باشد و لازم است برای رونق گرفتن آن، برنامه عملیاتی از سوی فعالان بخش خصوصی تهیه شود.

خرّم در بخش دیگری از سخنان خود، سیاست‌های دولت سیزدهم را در بخش مسکن، یک فرصت طلایی برای رشد اقتصادی خواند و تاکید کرد: سرمایه‌گذاران خوبی از بخش خصوصی پای‌کار آمده‌اند و دولت نیز برای تبدیل مسکن از حالت سرمایه‌ای به‌ راه حلی برای حل مشکل مسکن عزمی جدی دارد.

وی در خصوص صنعت فرش نیز بیان کرد: این صنعت یکی از فرصت‌های کم‌نظیر استان برای رشد اقتصادی و یکی‌ از نمادهای ملی، فرهنگی و هنری ما است که متاسفانه جایگاه آن در تولید و اشتغال، در حد انتظار نیست.

وی با تاکید بر لزوم احیاء فعالیت‌های صنعت فرش در آذربایجان شرقی، اظهار کرد: مشکلات صنعت فرش باید به‌صورت ویژه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بررسی می‌شود.

خرّم همچنین با اشاره به کسب رتبه‌ی برتر کشوری توسط شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی گفت: حفظ این رتبه، مهم‌تر از کسب آن است و باید مسائل و موضوعات مطرح‌شده در این جلسات به‌صورت جدی توسط دستگاه‌های مسئول و تشکل‌های بخش خصوصی پیگیری شود.

وی، فعال شدن مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز را نیز اتفاقی ارزشمند عنوان کرد و گفت: شعار ما در خصوص اتاق بازرگانی «قرارگاه اقتصادی» بود که باید این شعار را به‌صورت عملی نشان دهیم و موجب بالندگی و پویایی اقتصاد استان باشیم.