هوای تبریز برای همه گروه‌ها ناسالم است
هوای تبریز برای همه گروه‌ها ناسالم است

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌ شرقی اعلام کرد شاخص کیفیت هوای تبریز، امروز سه‌شنبه ۲۳ آذرماه، برای تمامی گروه‌های سنی در وضعیت ناسالم قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری بامدادفردا به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست آذربایجان شرقی ، میانگین شاخص کیفیت هوای تبریز در ۲۴ ساعته گذشته براساس ذرات ۲.۵ میکرون برابر ۱۵۶ بوده و امروز آلوده ترین روز هوای کلانشهر تبریز محسوب می شود.

بر این اساس، مجموعه عوامل موثر در آلودگی هوای تبریز شامل سکون هوا، منابع متحرک مثل وسایل نقلیه و منابع ساکن مثل کارخانجات، مازوت سوزی نیروگاه تبریز و وسایل گرمایشی منازل است.

گزارش حاکی است در وضعیتی که هوا برای گروه‌های حساس ناسالم است، توصیه می‌شود افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، زنان باردار و شیرده، سالمندان و کودکان از فعالیت طولانی و سنگین در خارج از منزل خودداری کنند.

اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی آذربایجان شرقی، صرفه جویی در مصرف انرژی، پرهیز از ترددهای غیر ضروری درون شهری، مدیریت زمانی و مکانی سفرهای درون شهری، استفاده از حمل و نقل عمومی و عمل به توصیه‌های زیست محیطی را از راه‌های موثر در کاهش آلودگی هوا عنوان کرد.

شاخص آلودگی از ۰ تا ۵۰ هوای پاک، از ۵۰ تا ۱۰۰ هوای سالم، از ۱۰۰ الی ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس بوده و هم‌چنین از ۱۵۰ الی ۲۰۰ نیز بیانگر ناسالم بودن هوا برای تمامی گروه‌ها و شاخص آلودگی بیش از ۲۰۰ نیز وضعیت بحرانی آلودگی هوا را نشان می‌دهد.