ورزشکاران آذربایجان شرقی توان افتخار آفرینی در مسابقات پاراالمپیک را دارند
ورزشکاران آذربایجان شرقی توان افتخار آفرینی در مسابقات پاراالمپیک را دارند

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا- مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی از برنامه ریزی برای حضور ورزشکاران جانباز و معلول استان در مسابقات پارالمپیک خبرداد و گفت: این اداره کل به رغم افزایش هزینه ها، در حد توان از ورزشکاران این عرصه حمایت‌های لازم را انجام خواهد داد.

حبیب ستوده نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: امکانات و تجهیزات سخت افزاری اداره کل ورزش و جوانان استان به صورت کامل در اختیار ورزشکاران و هیات ورزشی جانبازان و معلولان قرار دارد تا حضوری قدرتمندتر در مسابقات ملی و جهانی داشته باشند.

وی به تلاش شبانه روزی ورزشکاران جانباز و معلول استان در رشته های مختلف و مدال های کسب شده از سوی آنها اشاره کرد و گفت: ورزش این قشر از جامعه، علاوه بر افتخار آفرینی برای استان و کشور، در سلامت جسمی و روحی آنها نیز تاثیرگذار است.

ستوده‌نژاد همچنین از برگزاری جشنواره استعدادهای برتر ورزشکاران معلول خبر داد و افزود: از سال آینده المپیاد استعدادهای برتر این قشر از ورزشکاران در رده سنی ۱۳ تا ۱۶ سال و در رشته هایی که فدراسیون تایید کند برگزار خواهد شد.

وی همچنین از اهدای تندیس جشنواره رسم جوانمردی به بهمن رضایی مربی دو و میدانی جانبازان و معلولان خبر داد و گفت: رضایی یکی از منتخبین جشنواره رسم جوانمردی بود که به دلیل حضور پی در پی در اردوهای تیم ملی لایق این تندیس شد.

۴۵۰ ورزشکار در هفت رشته ورزشی جانبازان و معلولین در آذربایجان‌شرقی فعال هستند.

مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۴ در ۲۲ رشته تیراندازی با کمان، دوومیدانی، بدمینتون، فوتبال نابینایان، بوچیا، قایقرانی کانو، دوچرخه‌سواری، سوارکاری، گلبال، جودو، وزنه‌برداری، روئینگ، تیراندازی، شنا، تنیس روی میز، تکواندو، تریاتلون (سه‌گانه)، والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر، شمشیربازی، راگبی و تنیس با ویلچر در پاریس برگزار می شود.