ورزش امروزه فرصتی مناسب برای گسترش روابط انسانی فراهم کرده است
ورزش امروزه فرصتی مناسب برای گسترش روابط انسانی فراهم کرده است

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- استاندار آذربایجان شرقی گفت: ورزش در دنیای امروز به عنوان یک پدیده اجتماعی، فرصتی مناسب برای گسترش روابط انسانی و شکل گیری روحیات مثبت در افراد همه جوامع فراهم کرده است.

عابدین خرّم عصر چهارشنبه، ششم شهریورماه در مراسم افتتاحیه سی و پنجمین دوره تور بین المللی دوچرخه سواری ایران-آذربایجان که با حضور نمایندگان اتحادیه جهانی دوچرخه سواری در تبریز برگزار شد، اظهار کرد: برای ما مایه مباهات است که امروز در شهر تاریخی و قهرمان تبریز میزبان دوچرخه سواران کشورهای مختلف هستیم.

وی افزود: امیدواریم این رویداد ورزشی منشا خیر و برکت و موجب تعویق، تحکیم، صلح، دوستی، شور و زندگی در بین مردم و دوستداران ورزش به خصوص دوچرخه سواران باشد.

وی ادامه داد: امروزه محیط‌های ورزشی علاوه بر تامین سلامت جسم، اعتماد و توانایی را نیز برای ورزشکاران به ارمغان می‌آورد تا آن‌ها عوامل درونی خود را آزاد ساخته و روابط اجتماعی خود را بهبود و قدرت رویارویی با مشکلات زندگی را افزایش دهند.

خرّم گفت: هرگونه هزینه در زمینه گسترش محیط‌های ورزشی و توسعه و ترویج ورزش‌های همگانی یک سرمایه گذاری بلندمدت برای امنیت و آرامش جوامع است.

وی افزود: ورزش در دنیای امروز فرصتی برای تعامل و پیوند بین ملت‌ها و فرهنگ‌های گوناگون فارغ از مسائل پیچیده سیاسی و اقتصادی فراهم ساخته است.

وی در خاتمه اظهار کرد: برگزاری‌ تور بین‌المللی دوچرخه سواری ایران-آذربایجان را غنیمت می‌شماریم و اطمینان دادیم که این رویداد، بنای صلح و دوستی و زمینه ساز تعاملات خوب در روابط بین ملت‌ها خواهد بود.