وضعیت هوای تبریز «ناسالم برای گروه‌های حساس»
وضعیت هوای تبریز «ناسالم برای گروه‌های حساس»

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا-مدیر روابط عمومی اداره کل محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت: شاخص کیفیت هوای تبریز امروز چهارشنبه برای دومین روز متوالی در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» قرار دارد.

داود قاسم زاده روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: میانگین شاخص کیفیت هوای تبریز امروزبرابر با ۱۲۳ و برای گروه‌های حساس ناسالم است.

وی افزود: در وضعیتی که هوا برای گروه‌های حساس ناسالم است، توصیه می‌شود افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، زنان باردار و شیرده، سالمندان و کودکان از فعالیت طولانی و سنگین در خارج از منزل خودداری کنند.

قاسم زاده، صرفه جویی در مصرف انرژی، پرهیز ازتردد های غیر ضروری درون شهری، مدیریت زمانی و مکانی سفرهای درون شهری و استفاده از حمل و نقل عمومی و عمل به توصیه های زیست محیطی را از راه های موثر در کاهش آلودگی هوا دانست.

شاخص آلودگی از صفر تا ۵۰ هوای پاک، از ۵۰ تا ۱۰۰هوای سالم، از ۱۰۰ الی ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس بوده و هم‌چنین از ۱۵۰ الی ۲۰۰ نیز بیانگر ناسالم بودن هوا برای تمامی گروه‌ها و شاخص آلودگی بیش از ۲۰۰ نیز وضعیت بحرانی آلودگی هوا را نشان می‌دهد.