پایش‌های محیط زیست آذربایجان‌شرقی در ایام نوروز افزایش می یابد
پایش‌های محیط زیست آذربایجان‌شرقی در ایام نوروز افزایش می یابد

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا-معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی از افزایش پایش‌های این اداره کل از واحدهای صنعتی در ایام نوروز خبر داد.

رضا فدایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود :بر اساس برنامه ریزی های به عمل آمده، پایش های شبانه روزی اکیپ های پایش و نظارت اداره کل در طول ایام نوروز در سطج استان با جدیت تداوم خواهد داشت.
وی هدف اصلی این پایش ها را بررسی وضعیت زیست محیطی صنایع و معادن استان، برخورد با واحدهای متخلف و شناسایی واحدهای آلاینده جدید و در نهایت کمک به کاهش بار آلودگی و افزایش سلامت عمومی جامعه عنوان کرد.
وی با هشدار به تمامی واحدهای صنعتی و مراکز تولیدی، معدنی، خدماتی و درمانی گفت: رعایت ضوابط محیط زیستی شرط اصلی و لازم تداوم فعالیت های آنهاست از این رو باید اهتمام بیشتری داشته باشند.
فدایی تاکید کرد: توجه به محیط زیست باید در اولویت واحدهای تولیدی قرار گیرد تا شاهد تامین سلامتی مردم باشیم و بر اساس هماهنگی های به عمل آمده با مراجع قضایی استان با متخلفین زیست محیطی بر اساس قانون و به شدت برخورد خواهد شد.
معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان از شهروندان در خواست کرد تا درصورت اطلاع از هرگونه آلایندگی صنایع، معادن، واحدهای صنفی خصوصا در ساعات شب و همچنین شرایط اضطرار آلودگی هوا، موضوع را به اداره کل حفاظت محیط زیست استان اعلام کنند.