پست آذربایجان‌شرقی از لحاظ کیفیت خدمات رتبه دوم را در ۶ ماهه اول امسال کسب کرده است
پست آذربایجان‌شرقی از لحاظ کیفیت خدمات رتبه دوم را در ۶ ماهه اول امسال کسب کرده است

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- مدیر کل پست آذربایجان‌شرقی گفت: ادارات کل پست کشور در ۴۰ شاخص کیفی ارزیابی می شوند که اداره کل پست آذربایجان شرقی در ۶ ماهه اول امسال رتبه دوم کشور را کسب کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بامدادفردا، جواد دباغ صادقی پور روز شنبه در نشست خبری به مناسبت روز جهانی پست، با بیان اینکه حدود ۱۱ میلیون مرسوله پستی در یکسال گذشته در استان مبادله شده است، گفت: سرانه مرسولات پستی در این استان ۱.۵ عدد می‌باشد که نسبت به سرانه کشور که ۳.۳ عدد می‌باشد، پایین‌تر است.

وی ادامه داد: از ۱۱ میلیون مرسوله مبادلاتی استان بیش از ۶ میلیون در آذربایجان شرقی توزیع شده و بیش از چهار میلیون و ۷۰۰ مرسوله به مقصد سایر نقاط کشور، آماده سازی و ارسال شده است.
مدیرکل پست آذربایجان شرقی با بیان اینکه ترافیک مرسولات مجازی پست نیز در آذربایجان شرقی یک میلیون و ۲۰۰ مرسوله در سال است، افزود: ۹۵ مرسوله در روز متوسط ترافیک توزیع پست در آذربایجان شرقی و متوسط مکانی توزیع مرسولات پستی استان ۹۰ مکان است که در هر ۲ شاخص با متوسط کشوری تقریبا برابر است.
وی ادامه داد: در توزیع به موقع مرسولات در ۲۴ تا ۴۸ ساعت، بیش از ۹۸درصد و در شاخص توزیع موفق مرسوله های پستی ۹۸.۵درصد موفق بوده ایم.
دباغ صادقی پور با بیان اینکه در ایام کرونا ترافیک مرسولات پستی وارده افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است، گفت: کمترین میزان رسوب مرسولات مربوط به آذربایجان شرقی بوده است و در ایام اربعین نیز از اول محرم تا اربعین ۸۷هزار فقره توزیع گذرنامه از ۱۰ تا ۴۸ ساعت انجام شد.
وی ادامه داد: در مرزهای خروجی زمینی به سمت عراق نیز ۱۲ موکب که ۲ موکب مربوط به آذربایجان شرقی بوده گمشده های زایران حسینی سامان دهی و به صاحبان آنها بازمی گرداند.
مدیرکل پست با اشاره به راه اندازی هاب پستی شمال غرب کشور در تبریز، گفت: پیش از این با سه استان مبادله پستی داشتیم اکنون با راه اندازی پست با ۱۶ استان به طور مستقیم بر اساس مدت زمان و برنامه زمان بندی مبادله در ۲۴ تا حداکثر ۴۸ ساعت انجام می شود.
وی با بیان اینکه طرح ملی «جی نف» ( GNAF) که به شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران واگذار شده و یکی از پروژه های اقتصاد مقاومتی بود که زبان مشترک ۴۲ دستگاه خدمات رسان می باشد، افزود: باید اطلاعات کدپستی ده رقمی را به اداره پست داده تا بارگزاری کرده و به مردم خدمات بدهد.
دباغ صادقی پور ادامه داد: ما تمامی اطلاعات کدپستی را به صورت فیزیکی در اختیار مردم قرار می دهیم و مشتری باید به صورت فیزیکی به دفاتر پستی مراجعه کند، ولی در راستای الکترونیکی کردن اداره پست، درگاه خدمات الکترونیکی gnaf.post.ir کدپستی را برای همه به صورت تاییدیه یا ایجاد، امکان دسترسی به وجود آمده است.
وی با بیان اینکه از مهرماه ۱۴۰۰ در بستر تحت وب درخواست کننده ظرف ۲۴ ساعت کدپستی اش صادر می شود و مراجعه کننده می تواند تاییدیه اش را خودش بگیرد، اظهار داشت: اما متاسفانه تعداد کدپستی هایی که از طریق ثبت نام در سایت صورت می گیرد فقط ۲۵ درصد بوده و روزانه بیش از ۳۵۰ نفر فقط در شعبه مرکزی شهرستان تبریز برای کدپستی مراجعه حضوری می کنند.
مدیر کل پست آذربایجان شرقی ادامه داد: با لینک شدن اداره پست با سامانه سخا که فقط برای پلاک گذاری و بورس بود، در قسمت سامانه احراز نشانه پست وجود داردکه با مراجعه به آن بلافاصله همان ساعت مشخصات در سامانه ثبت می شود.
دباغ صادقی پور همچنین از راه اندازی مرکز نوآوری پستی برای همکاری با شرکت های دانش بنیان، و افزایش ناحیه های پستی تبریز از چهار به هفت ناحیه و آغاز عملیات عمرانی ساختمان پست شهر جدید سهند در سال جاری خبر داد.