پویش بزرگ کتابخوانی ویژه ماه محرم در ارس برگزار می شود
پویش بزرگ کتابخوانی ویژه ماه محرم در ارس برگزار می شود

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- همزمان با ماه محرم‌الحرام، پویش بزرگ کتابخوانی «ماه به روایت آه» توسط معاونت فرهنگی اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور آغاز می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، پویش بزرگ کتابخوانی «ماه به روایت آه» ویژه ماه محرم، همزمان با سایر مناطق آزاد کشور توسط معاونت فرهنگی اجتماعی و گردشگری ارس برگزار می شود و شرکت کنندگان می بایست تا سی ام مردادماه خلاصه کتاب را در قالب ۱۵۰۰ کلمه به نشانی moharam1401bookpouyesh@gmail.com ارسال نمایند.

کتاب «ماه به روایت آه» نوشته ابوالفضل زرویی نصرآباد، روایتی از زندگانی و شخصیت حضرت ابوالفضل العباس (ع) است. نویسنده در این کتاب کوشیده تا از زبان دوازده راوی، ناگفته هایی از قبل و بعد از شهادت پرچمدار کربلا را با امانتداری، پایبندی به مستندات تاریخی و روایی و پرهیز از اغراق، روایت کند.

از جذابیت های این کتاب، ذکر تاریخ شمسی تمامی رخدادهاست که خواننده ی فارسی زبان را با زمان وقوع حوادث در روز و ماه و سال هجری شمسی آن وقایع آشنا می کند.

مؤلف در نگارش این دوازده روایت، با تکیه بر منابع دست اول تاریخی و مطالعه و فیش برداری از قریب شصت کتاب، ضمن رعایت ایجاز، پرهیز از اطناب و نگاه احساسی، متنی خواندنی و قابل اعتماد و استناد فراهم آورده است؛ متنی که در عین سادگی ساختار ادبی محکم و قابل تاملی دارد.