کاهش جزیی آمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی
کاهش جزیی آمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا-معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به کاهش جزیی آمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی از دهه دوم اردیبهشت ماه به این طرف گفت: در زمان حاضر یک هزار و ۴۴۲ کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

دکتر روزبه رجایی روز دوشنبه در یک گفت و گوی خبری افزود: ۲۶۰ بیمار کرونایی جدید در استان در شبانه روز گذشته بستری شده اند.

وی بیان کرد: حال ۲۰ درصد بیماران کرونایی وخیم است و در بخش های

وی اضافه کرد: روند ابتلا به کرونا در آذربایجان شرقی در دهه اول اردیبهشت ماه تثبیت شد و از دهه دوم روند کاهش بسیار خفیف و آهسته را تجربه می کنیم.

رجایی گفت: این نشان می دهد که وضعیت بسیار شکننده بوده و این وضعیت اهمیت رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم عزیز را دوچندان می کند.

وی یادآوری کرد: عملیات واکسیناسیون گروه های هدف نیز بر طبق برنامه اعلامی و ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آذربایجان شرقی توسط کادر بهداشتی در حال انجام است.

آمار ابتلا به کرونا در آذربایجان شرقی و بستری ها و فوتی های ناشی از آن از هفته دوم فروردین ماه اسل جاری تا اردیبهشت ماه امسال به یک بار صعودی شد و تعداد بستری ها و فوتی ها به ترتیب چهار برابر و ۶ برابر شد.