کمک ۶۶ میلیارد تومانی خیران سلامت آذربایجان‌شرقی در یک سال گذشته
کمک ۶۶ میلیارد تومانی خیران سلامت آذربایجان‌شرقی در یک سال گذشته

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- در اجلاس سالانه هیات مدیره مجمع خیرین سلامت آذربایجان‌شرقی اعلام شد که خیران استان در یک سال گذشته ۶۶ میلیارد تومان به بخش سلامت کمک کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در این اجلاس، انفاق و سخاوت خیران در بخش سلامت را صدقه جاریه برشمرد که دنیا و آخرت آنها را آباد می کند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم گفت: بهترینِ مردم از نگاه  دین اسلام و قرآن  کسانی هستند که بیشترین نفع شان به خلق برسد و خیران و نیکوکاران بر اساس یک جهان بینی دقیق این راه انتخاب می کنند و خدا به این جهت به مال آنها برکت می دهد تا این راه را ادامه دهند .

وی با بیان اینکه به لطف خدا خیران استان ما امروز با اعتقاد به آخرت بهترین استفاده را از نعمت های الهی می کنند، افزود: کسانی که امروز کار خیر کرده و بیمارستان و درمانگاه می سازند، نباید از بیماران نیازمند هم غافل شوند و بدانند تمام وعده های خداوند درست است .

وی تشریح کرد:  خیران سلامت ما که همواره پشتیبان دانشگاه علوم پزشکی هستند در واقع رضایت مردم و رضایت پروردگار متعال را در کارنامه خودشان ثبت می کنند.

امام جمعه تبریز افزود: در حوزه سلامت برخی بیماری هایی است که خانواده بیمار امکان پیگیری درمان ندارد که اینجا نقش خیرین بهتر دیده می شود تا با کمک های مادی و معنوی آنها را حمایت کنند .

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم همچنین با اشاره با لزوم توجه به اقدامات پیشگیرانه برای ارتقای سلامت جامعه گفت: در زمینه پیشگیری نباید از موضوع آموزش نیروی انسانی و پژوهش در حوزه سلامت نیز غافل شویم که در این زمینه تربیت متخصصان جوان ضروری است.

وی بر حمایت از پژوهشگران جوان فعال در حوزه سلامت تاکید کرد و افزود:  خیران می توانند از جوانان مبتکر و کار آفرین در تولید تجهیزات پزشکی حمایت کنند که اگر برای تجهیز مراکز درمانی از تولیدات داخلی استفاده شود هم در بخش سلامت موفق عمل کرده ایم هم تقویت اشتغال جوانان ما را در پی دارد .