کمیته امداد ۵۰ واحد مسکونی در مناطق محروم آذربایجان‌شرقی احداث می‌کند
کمیته امداد ۵۰ واحد مسکونی در مناطق محروم آذربایجان‌شرقی احداث می‌کند

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- با حضور قائم مقام کمیته امداد امام خمینی در مناطق زلزله زده آذربایجان‌شرقی شرقی عملیات اجرایی احداث ۵۰ واحد مسکونی مددجویی در استان آغاز شد.

حسین صمصامی در جمع اهالی روستاهای زلزله زده بخش ترکمان چای اظهار کرد: امروز مسکن، نیاز اصلی و گران برای محرومان است و تامین آن یک اقدام جهادی است.

وی ادامه داد: کمیته امداد با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و قرارگاه جهادی خاتم الائمه اقدام به احداث ۵۰ واحد مسکونی به نیازمندان کرده است تا نیاز اساسی این ولی نعمتان انقلاب برطرف شود.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی با قدردانی از گروه های جهادی، گفت: تلاش می شود تا شهریور ماه این ۵۰ واحد مسکونی افتتاح شود.

وی ضمن اشاره به اقدامات مهم کمیته امداد در زلزله اخیر آذربایجان گفت: بخش اعظمی از واحدهای مسکونی آسیب دیده در زلزله سال گذشته توسط کمیته امداد بازسازی یا تعمیر شده است.

صمصامی خاطر نشان کرد: کمیته امداد در کنار گروه های جهادی برنامه های متعددی در عرصه محرومیت زدایی به صورت جهادی پیش می برد.

زلزله ۵.۹ ریشتری بامداد جمعه ۱۷ آبان ماه بخش هایی از سراب و میانه را لرزاند که منجر به فوت پنج نفر و مصدوم شدن بیش از ۵۰۰ نفر شد؛ حدود ۱۱۰ روستا نیز در اثر زلزله آسیب دیدند که در نتیجه آن، سه هزار واحد نیاز به تخریب و ۲ هزار واحد نیاز به تعمیر داشت.